Skräckblandad förtjusning - i wish
skrivet 2010-07-31 klockan 00:34:00

Vet inte hur länge jag tjatat om att jag velat se Shutter Island. Ni vet filmen om mentalhospitalet på den öde ön med Leo DiCaprio i huvudrollen. Well, ikväll blev det i alla fall av. Jag har annars totalvägrat hyra den by myself hittills och det blidde ju inte heller på bio då ingen velat se den med mig, varken då eller senare. Nu blev dock mina föräldrar så illa tvungna att ställa upp som moviebuddies denna skräckafton. Ni som sett filmen vet liksom jag nu, att det inte vart lika mycket skräckafton som man målat upp såklart. Snarare ett endaste sitta på nålar som övergick i förvirring och slutade med ett snopet - jahopp!? För nog har väl mr Scorsese himself gjort bra mycket bättre rullar än denna genom åren? Vet inte vad det blitt av filmproducenterna den senaste säsongen(!?) Varken Alice i Underlandet eller Snabba Cash som jag efter många om och men lyckats ta mig för att se den senaste veckan, har riktigt levt upp till förväntningarna(!) Eller har jag bara börjat ställa högre krav på underhållningen? Effekter hit och effekter dit, och visst är det häftigt ja, men trots allt suktar jag alltid efter något nytt - något jag inte sett förut! I BECK - Levande begravd hade man istället kört på riktigt gamla klassiker vilket på något märkligt sätt fungerade i det hela. Men kanske det är så enkelt att det man inte förväntar sig något av blir allt som oftast till över förväntan och tvärtom(!?) Robin Hood med Russell Crowe i huvudrollen hade jag väldigt låga förväntningar på, inte bara för att trailern ingav en känsla av en film som ett mindre lyckat exemplar av Gladiator (med dessutom samme huvudrollsinnehavare!) men också för att man sett historien ett antal gånger genom åren och hur skulle man kunna göra den annorlunda nu? Det kunde man uppenbarligen, åtminstone i mitt tycke och jag var mer än belåten när jag lämnade biografen med tröjan full av popcorn som vanligt. Kort och gott röstar jag för en spännande, dramatisk och skrattfylld höst på bioduken! Cause i just löööööv going to the cinema!




Vardagstugg skrev 2010-07-31 @ 19:42:22

Tyckte den var bra, gillade det lite annorlunda slutet =)



kram A

jus skrev 2010-08-02 @ 13:04:36

<3 ska vi gå på bio när du kommer hem?

sv: vardagstugg skrev 2010-08-02 @ 21:28:23

Hade den vart en Almodovár hade jag nog också tyckt det ;)

sv: jus skrev 2010-08-02 @ 21:28:58

Självklart ska vi det! Hela hösten lång :D


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥