Weddingplans - i huvudet på en singeltös
skrivet 2009-09-08 klockan 13:24:14

Men orka..! Hittade igår kväll min framtida bröllopsfotograf, eller bröllopsfotograf:ER as a matter of fact. Checka in Erika Gerdemark's bilder (Gallery II rekommenderas!) och kom sedan och säg att ni inte vill gifta er! Eller för den delen leva resten av livet all alone. Jag har sedan barnsben velat ha det där drömbröllopet där jag haft en föreställning om att få känna mig som en prinsessa för en dag. Inte för att själva bröllopet i sig på något sätt bevisar kärleken mellan två personer enligt mig, om än jag är en lipsill och gråter krokodiltårar så fort det vankas bröllop. Nu har jag inte varit på alltför många, men de största tårarna kom ändå när mina underbaraste gosegrisar till skåningar sa "I do!" för snart ett år sedan. Det var så-det-finns-inga-ord-för-det vackert! I själva verket funderar jag inte alls särskilt mycket över just sådant när jag väl är insyltad med någon jag känner trygghet med och älskar more then anything else. Men bara för själva festligheternas skull vore det awesome(!) och för att inte tala om allting runt omkring. Val av ringar, klänningar, skor, håruppsättningar, accessoarer (många tjejers stora dröm kan jag tänka). Lokaler, meny, dukning, blommor. Gästlista, inbjudningskort och så självklart fotograferingen och en halv miljon andra must-haves. För den dagen jag faktiskt gifter mig (vilken nu bara måste komma innan jag trillar av pinn i alla fall!?) då blir det rocka av och bröllop med allt vad det innebär! Annars kan det lika gärna få vara för min del. Kan låta löjligt, men that's how i am. Hur som helst föll jag pladask för både Erika Gerdemark och även Anna Roström (som också går under namnet SmallpigArt). Helt enkelt underbara fotografer som tar helt magiska bilder. Bara att hosta upp en 40 papp extra för fotografering till bröllopet då(!)  Damn, mina planer på klosterlivet är nu och för alltid krossade. Den största frågan är nog hur i helsicke jag ska kunna välja om eller när den dagen kommer!?




Pics by Erika Gerdemark

 

 

Pic by Anna Roström - SmallpigArt

 

 

 

jus skrev 2009-09-08 @ 22:51:57

Tricket är att man samlar alla bra poser osv sen fixar man en som kan fota ok...sen är det bara o leka i photoshop...så kanske man slipper dom där 40.000:- och det kanske räcker med 10.000! eller mindre...

sv: jus skrev 2009-09-08 @ 23:51:00

Jag kanske skulle lagt till att jag också planerar att gifta mig rikt..

Bitterfitta skrev 2009-09-09 @ 11:16:15

hoppas verkligen det går vägen för dig! Retar mig lite på att 27 är något slags vägskäl, att man måste välja, eller snarare som att det känns som att man måste välja...det gör mig så satans stressad... :/

nu ska jag dränka mig i jobb igen...funkar bäst när jag är på det är humöret...

ha det bäst darling!

kram

Cissi skrev 2009-09-10 @ 09:39:18

Vilka härliga bilder men 40 000kr?? Tänk vilken klänning och skor du kan få för de pengarna! ;)

Saknar dig vännen, slår en pling snart!

Kram

sv: Cissi skrev 2009-09-10 @ 11:52:56

Du missade tydligen att jag tänkt gifta mig med en miljardär eller liknande ;) Miss you too sweetie!


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥