En liten förklaring och plommonmarmelad
skrivet 2009-09-03 klockan 22:27:06

Ok, time for some explanation. Svaret är nej, jag har inte sökt till Polishögskolan(!) Fast måste ju erkänna att det känns rätt smickrande att några av er faktiskt tror på mig så pass mycket. Däremot har jag sökt en mängd andra utbildningar där jag nu blivit kallad till en av dessa för antagningstester senare i september. Det är inför dessa tester jag nu ska förbereda mig på alla sätt och vis jag bara kan. Känner på något märkligt vis ingen oro över att jag inte ska fixa det, det känns mer som att det hänger på vilka meriter övriga sökanden har på pappret. Tanken är väl dock att jag ska trollbinda dem med min magiskt klockrena personliga lämplighet för just detta(?) Så håll bara tummen allihopa så hoppas vi väl att det här går vägen nu! Har annars spenderat kvällen med att koka plommonmarmelad av något kilo nerfallna plommon från det annars helt överfulla trädet. Snacka om terapiarbete med att pilla kärnor då plommonen är ganska så små, men supergött blev det i alla fall och ingefäran som den är smaksatt med gör att det nu doftar underbart i hela huset!






Bitterfitta skrev 2009-09-04 @ 08:38:45

Kloka ord...thnx darling! Skönt att nån tror att jag har läget under kontroll iaf ;)

vad kul att höra att du har hittat några utbildningar, går säkert hur bra som helst...

Idag drar jag till Malmö igen efter en hel vecka hos päronen...

Puss och kram på dig

Linnea skrev 2009-09-04 @ 10:52:41

Nu blir jag nyfken på vad det är för utbildning du har sökt! Håller tummarna för att det går bra på antagningstesterna :)

Alicia skrev 2009-09-04 @ 17:08:19

Ja och mig lämnade du ännu mer nyfiken! :)

sv: skrev 2009-09-05 @ 12:34:57

Hehehe..elak som jag är kommer jag hålla er på sträckbänken ett tag till :P


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥