Tragiskt underbar nostalgi
skrivet 2009-09-19 klockan 00:20:05

Nostalgitripp såhär under fredagskvällen. Efter en otroligt god middag med gårdagens tapasrester till förrätt följt av honungsglaserade lammracks, har TVn fått stå för kvällens underhållning. Ingen dålig sådan heller som precis avslutats med en av mina solklara favoriter på romantiksidan. Kanske mycket pga dansen som legat mig varmt om hjärtat sedan barnsben. Kan det ens finnas någon som ägnat sin uppväxt eller sitt liv åt att dansa som inte älskar Dirty dancing(!?) Man sitter där i soffan och bara känner hur benen liksom tar alla stegen helt av sig självt. Man tänker inte, man bara lyssnar och tittar och känner. Dvs om man överhuvudtaget kan sitta still(!?) och inte kör en karaokevariant på danssteg(!) Undrar just när eller snarare om jag någonsin kommer att plocka upp den igen? Dansen alltså. Det har gått många år sedan sist, men man blir väl aldrig för gammal för att dansa, eller vad säger ni? Dirty dancing.. Ännu en stjärna har dessvärre fallit och då pratar jag självklart om, den sedan fyra dagar, avlidne Patrick Swayze. Kanske gjorde han inte många betydande roller, men för oss som vuxit upp med just Dirty Dancing tillika Ghost, kommer han för alltid att betyda något!



R.I.P

 

 

 

Bitterfitta skrev 2009-09-19 @ 19:56:47

Ja, vem älskar inte den filmen..såg den, Cocktail och Girls just want to have fun minst ett par gånger i veckan när jag var yngre :)

Anonym skrev 2009-09-19 @ 22:31:27

För att inte tala om Flashdance :)


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥