Too much choices must be made
skrivet 2009-10-29 klockan 11:30:17

Börjar sakteliga förenas med denna envisa förkylning som inte verkar ha några avsikter att lämna mitt mosiga jag de närmsta dagarna. Spenderar sjukt mycket tid i soffan med min snörvlande clownnäsa begraven i skolböckerna och dataskärmen. Har även hunnit konstatera (kanske inte första gången..!) hur sjukt mycket dålig skit som visas på TV under dagarna. Kort och gott är nässprayen, datorn och TVn just nu mina bästa vänner. Tragiskt om något, men jag ska banne mig bli frisk snart! Bostadsletandet continues och igår var jag och kikade på ett rum som verkar helt ok och som jag får om jag vill ha det. Kruxet är att jag måste bestämma mig på fredag och då jag har fler eventuella alternativ på gång blir det ett dilemma för en sådan velpanna som jag som har svårt för att välja mellan bu eller bä. På fredag ska jag nämligen få kika på ett annat rum och så sent som imorse hade jag fått svar från en snubbe som vill hyra ut sin 5:a (vilket betyder att jag kommer dela lägenhet med ett gäng klasskamrater ifall de är intresserade), men som jag inte kommer kunna veta om det blir av förrän tidigast i nästa vecka. What to do, what to do? För visst vill man väl ändå alltid ha bästa möjliga på alla sätt och vis? Vet samtidigt inte om jag vågar riskera att allt i slutändan skiter sig(!?) Känns inte som det är läge för det just nu helt enkelt..



justdidit skrev 2009-10-29 @ 14:54:03

Att bo i kollektiv är bara coolt i uessanska collegefilmer.. För mycket kan gå på tok, och då står man där med renoveringskostnader eller CP:iga rumskamrater. Det är en annan sak om man lärt känna dem först!



Ta rummet!

sv: justdidit skrev 2009-10-29 @ 20:25:20

Jag har knappt bott helt själv och har bara bra erfarenheter av att bo tillsammans med en eller flera andra. Trist att det inte funkat för dig.


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥