Sömnlös i Stockholm
skrivet 2009-11-17 klockan 00:51:02

Jag har slutat sova. Inte medvetet, men hur trött och slut jag än är så kan jag lika förbannat inte sova(!) Det känns som jag vart vaken dygnet runt 2 månader i sträck nu. Det hade förklarat saken om jag sov under dagarna eller eftermiddagarna alternativt hade sovmorgon var och vareviga dag, men så är ju inte fallet. Jag kan bara inte sova! Har testat allt från att räkna små skuttande Lambi-bään till att dricka varm äcklig mjölk innan läggdags (vem faan kom på att det skulle vara bra liksom!?) men ingenting fungerar. Mental träning och avslappning får jag så det räcker och blir över av i skolan för tillfället så det är jag inte heller särskilt pigg på att praktisera innan sänggående också(!) Too much in mind är väl den vanligast förekommande förklaringen till sömnlöshet, men jag vette sjutton vad det skulle bestå av för tillfället, mer än ett gäng i-landsproblem som varenda jäkla svensk bär omkring på i november månad!? Sleepingpills up next maybe? Får jag inte duna inatt så trotsar jag det kraxande som ska föreställa en kvarliggande hosta och går till gymmet och kör skiten ur mig imorgon. The sleeplessness is killing me.. 






justdidit skrev 2009-11-17 @ 10:08:10

Snart flyttar du ju, då blir det nog mer sömn.. Mitt tips är annars att du inte dricker något med koffein efter 1400; kaffe, läsk, te.. Du säger säkert att "koffein påverkar inte mig"... ...yeah, right...

Ta hand om dig!

sv: justdidit skrev 2009-11-17 @ 12:42:16

Klart det påverkar, men har inte haft problem att sova på vare sig kaffe, Cola eller te tidigare ju..så tyvärr har jag nog rätt även denna gång :P


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥