Hårdrock halleluja! - igår regerade Metallica
skrivet 2009-05-05 klockan 19:47:50

Efter lång väntan blev det äntligen av. Vilket ös! De ska ha guldstjärnor gubbarna som de körde igår. Säger jag att jag tyckte publiken var något loj blir jag väl halshuggen, men det går inte att jämföra en utomhuskonsert med en konsert inomhus. Så alla ni som har möjlighet och inte har sett dem tidigare, passa på att se dem i sommar i Hultsfred (18 juli), det blir garanterat en upplevelse. Tyvärr hamnade vi bredvid ett stort gäng töntar som inte bara jag och Sara tittade snett på. Men man köper ju sittplats för att man vill sitta på en plats, inte sant!? Ska man ligga över varandra, sitta i knät, konstant knuffas och breda ut sig och massa annat irriterande kan man väl köpa ståplatsbiljetter?? Nästa gång blir det jag som köper ståplats, bara för att på fältet tar åtminstone folk hänsyn till varandra om än det är ruffigt. Kände mig som en sur PMS-kossa när jag till slut sa ifrån. Men hade inte jag gjort det hade garanterat grabbarna på raden framför gjort det. Pajaserna lyssnade ju åtminstone, efter visst gnäll, så någon form av auktoritet besitter jag väl ändå, haha! Kameran blixtrade konstant hela kvällen och mitt minneskort blev fullt, men några najsiga bilder blev det i alla fall och ljudet i videoklippen blev också oväntat ok . Hårdrock i mitt hjärta! Nu längtar jag till nästa spelning på tur denna vår, som går av stapeln redan i nästa vecka, wiiiiiiiiee! Till sist vill jag ge massor med cred till den brittiske servitören som fixade bra rabatt efter att vår servitör klantat sig så vi fick vänta på maten i 45 minuter!



Pic by me från en grym konsert som får många plus i kanten!



Anonym skrev 2009-05-05 @ 20:32:01

Haha! Ja, nötterna bredvid dig hade vi ju gärna kunnat vara utan. Men det blev en grym kväll ändå :) Leve Metallica, leve hårdrocken!

SV: skrev 2009-05-05 @ 21:08:01

Oh yeah! ;)

Alicia skrev 2009-05-07 @ 11:18:07

Varför ska det vara så svårt att bara vara? Det är ju egentligen det bästa som finns..!! Får jobba på mig själv där antar jag..


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥