Räkfrossa, allsång, mord och terapitimmar
skrivet 2009-06-24 klockan 02:03:11

Kvällen började med en härlig räkfrossa. Jag älskar räkor! Färska räkor. Med massor av aioli och gärna citron, lime eller chili. Vitt vin, rosé eller några bubblor. Baugettbitar med riktigt klibbig camembert eller brie. Och sist men inte minst, melonen, i alla varianter! Utom kanske den klassiska vattenmelonen som kan kännas just lite vattnig till en räkfrossa. Mätta och belåtna intog vi sedan soffan framför premiären av Allsång på Skansen. Den som inte smakat Choklad & Chiliglass tillsammans med Hallonsorbet och Kaktus- & Citronsorbet till tonerna av Tomas Ledin's Sommaren är kort har missat något. De flesta av Sia's glass och sorbeter kan man göra superhärliga smakkombinationer av. Give it a try. Allsången flöt annars på som den brukar och jag undrar vem som ska ta över efter herr Lundin snart!? Snälla, han har gjort sitt, det räcker nu! Kanske herr Dorsin står på tur, det vore väl något? Kanske för mycket trams och tingelingande för att passa alla smaker? Jag röstar nog ändå på Henrik Dorsin. Han har lika sjuk humor som jag. Måste nog skriva ett fanmail. Efter att de skrålat klart på Skansen intog äntligen Kommissarie Barnaby och hans gäng TV-rutan. Första avsnittet av 4 ynka(!) är nu avverkat, och only 3 to go! Hur ska sommaren te sig utan Morden i Midsomer!? Någon som har något bra tips på substitut så jag slipper få abstinens om fyra veckor?? Och apropå substitut så fick kära Jus vila ikväll. Jag fick ut inte mindre än närmare 3 timmar av terapitalk med Carina ikväll. Det känns skumt men ändå inte och på samma gång känner jag alltid en lättnad när vi pratat. Soppan blir dock ändå bara grötigare för var dag som går och jag vet inte hur länge till jag kommer att orka stå och röra i grytan.. Nu börjar himlen färgas rosa av solen som är på väg upp och jag måste nog fundera på refrängen om jag ska få mig någon sömn överhuvudtaget innan solen strålar in genom springorna i persiennen.



Allsång på Skansen och räkfrossa, kan det bli mer svensk sommar?


Jus skrev 2009-06-24 @ 09:56:18

Jag behöver ingen vila, vill att du ska må bra lilla fis!

sv: jus skrev 2009-06-24 @ 10:16:37

Jag vet honeybun! I truly appreciate it, det vet du :) Men nu var det ju så att Carina ringde moí, så då fick du automatiskt en kväll off ;)

Daniel skrev 2009-06-24 @ 11:44:42

Nästa gång kommer jag på räkor oxå!

Jigsaw skrev 2009-06-24 @ 23:59:55

Det här inlägget gjorde ju en lagom hungrig... :)

Alicia skrev 2009-06-25 @ 10:23:25

Jag önskar att vi befann oss närmare varandra! Jag vill också frossa i rökor och terapipepp-prata.. Stor kram till dig! Tänker på dig!

sv: alicia skrev 2009-06-25 @ 11:03:08

Ja det är riktigt dåligt att det här landet ska bestå av så många mil! Tack i alla fall sweetie :)


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥