Norrländsk sommar och en heldag med Lollo Lus
skrivet 2009-07-03 klockan 11:21:37

Igår spenderade jag en heldag med Lollo Lus. Och nej hon är ingen lus, men jag tycker det har en käck klang bara. Vi började dagen med att packa väskorna med diverse sol & bad-accesoarer eftersom första anhalten var just beachen. En minimal sådan, om än trevlig, på en halvö ute i älven(!) Innan vi traskade iväg stannade vi även till vid vagnen på torget för att köpa pizza-rulle och falafel. Gud så gott det var! Dreglar fortfarande här och nu när jag tänker på det. Solen stekte hett under hela eftermiddagen igår så några dopp och lite plaskande blev det trots den högst förståeliga inte alltför badvänliga temperaturen i vattnet. När vi någon gång runt 15.30-tiden till slut gav upp strosade vi in till stan och mumsade glass i stora lass. En lägenhetsvisning och tre timmar senare landade vi hemma hos Lollo, dvs i hotellrummet där hon bor för tillfället. Som de tidsoptimister vi båda var tänkte vi hinna med lite parkhäng och Rosé-pimplande innan middagsdags, men det fick vi senare inse att det var uteslutet eftersom våra magar kurrade något kopiöst strax efter kl 21 då vi äntligen var färdigduschade och färdiglockade. Burgare med megapommes på TC's uteservering fick mätta våra magar liksom en flaska rödtjut. Klubben som skulle dra igång redan kl 21 hade knappt kommit igång alls strax efter 23-tiden och då gav vi upp. Trötta, mätta och lagom belåtna efter en heldag i Norrlands huvudstad traskade vi över gatan hem till Lollo igen. En kortare bussresa senare kunde jag slänga mig på sofflocket och halvsovande avverka ett antal serier på dumburken. Idag är jag redo för mysfredag.



Norrländsk sommar.


Annelie Swärd skrev 2009-07-03 @ 20:59:47

lät himla trevligt, blev nästan avis =) Här har det käkats tårta idag så vi håller på spricka, fredde fyller år..känns som jag har gått UPP 8 kg idag ;-) kram A

sv: annelie swärd skrev 2009-07-06 @ 19:11:30

Man måste få svulla ibland också ;)


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥