Positiva potäter i all misär
skrivet 2009-07-01 klockan 15:43:59

Har precis konstaterat att jag tappat 8 kg (ja jag vet det är sjukt! 8 kg!!) och det på 5 månader utan att egentligen göra några större ansträngningar. Undrar om vågen verkligen visar rätt? Känner mig smått tveksam. Borde inte 8 kg synas mer? Jag väger mig kanske en gång per år om jag kommer ihåg att det existerar prylar som en våg. Använder väl annars garderoben som mått att mäta huruvida jag går upp och ner i vikt. Dock inget som jag särskilt ofta reflekterat över. Har alltid varit rätt nöjd med min kropp och accepterat hur jag ser ut, så det är inget jag ältat framför spegeln särskilt många gånger i mitt liv. Det var fram tills det jag såg bilden som syrran tagit förra sommaren. Jesus! Får än idag ont i magen bara jag tittar på den. Känner med ens att det fanns mer än en mening med all skit som inträffat det senaste halvåret. Kan ju idag konstatera att jag faktiskt blivit mindre, kläderna sitter inte lika tajt längre och jag kommer i grejer jag inte kunnat ha på över ett år. Vore ju konstigt om så inte vore. Körde ju igång riktigt ordentligt från början, nästan som jag tänkt satsa på triathlon(!) Senaste månaden har jag dock latat mig massor ska jag erkänna. De där morningrundorna jag snackade om här förut har väl inte riktigt blivit av i den grad jag först hade tänkt. Men så har ju motivationen trytit rejält på mer än ett plan de senaste veckorna. Kosthållningen har väl annars i det stora hela inte förändrats särskilt radikalt om än jag även här nog måste erkänna att jag äter bra mycket mindre portioner nowadays. Bortsett från vissa undantagstillstånd förstås, som t ex vid grillbuffen med Lollo, räkfrossan och alla andra speciella tillfällen då man bara måste få äta som en häst. Frukost slinker desutom oftast ner nu för tiden, vilket inte var att tänka på i mitt "förra" liv. Men vad gäller mitt dagliga intag av kopiösa mängder CocaCola och mitt periodvis energiska gottistuggande så kvarstår dessa. Så vad har då vågen sagt mig idag egentligen? Grattis! Du har tappat 8 kg, good work! Tänk nu hur mycket mer du lätt skulle kunna tappa ifall du trappade ner på CocaCola från varje dag till några gånger i veckan och faktiskt sparkade dig ur sängen varje morgon och fixade den där morgonrundan. Ja ja, I get the point, nu ska jag bara ställa in mina sönderkokade hjärnceller på det också.



Here we go! Eller bara Plättlätt! som Jus skulle sagt.



namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥