My winter wonderland
skrivet 2009-12-02 klockan 11:36:53

Välkommen till mitt Winter wonderland! Kände att det var dags för en mer säsongsbetonad bloggdesign nu när det närmar sig jul och allt. Skulle helst vilja slå in hela bloggen i en stor röd rosett, men så långt sträcker sig inte mina såkallade webdesignkunskaper tyvärr. Tips eller ännu hellre hjälp tas dock tacksamt emot. Här i Stockholm har det inte snöat på riktigt ännu, om än det idag är helfrostat ute. Jag längtar verkligen efter vinter nu, riktig vinter med massor av snö! Så där som det alltid var hela vintrarna när man var liten skrutt. Jag längtar efter att få bylsa på mig koftor, mössa, vantar, varma skor. Jag längtar efter att få bygga snögubbar, göra snöänglar och bygga snölyktor att tända på kvällen. Jag längtar efter att känna kölden bita kinderna rosiga och jag längtar efter snöflingor som fastnar i ögonfransarna. Men mest av allt längtar jag till att få komma in i värmen igen. Känna hur det sticker sådär härligt i fötter och händer. Få sitta framför en varm brasa med äppelciderglögg eller varm choklad. Tända oändligt många levande ljus, lyssna på julmusik och rimma på julklapparna. 21 dagar kvar till julafton, 17 dagar kvar tills min julstämning är på topp. Tills dess tänker jag bara njuta och göra var dag lite juligare. Wanna join?





Vardagstugg skrev 2009-12-02 @ 22:22:42

tänk om det vore lika lätt att fixa snö ute som det är att fixa det på bloggen! Skulle ju vara superbra =)

Kram A

sv: vardagstugg skrev 2009-12-02 @ 23:37:59

Jamenvisst skulle det! :D


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥