Kvällsregn och bara så ont i hjärtat
skrivet 2009-08-12 klockan 00:51:22

Det regnar ute. Sådant där kvällsregn som alltid kommer efter någon veckas strålande sol och värmebölja. Det är inte längre ljust hela nätterna här uppe i Norrland. Sommaren lider sakta men säkert mot sitt slut. Vindarna har börjat blåsa kallare. Det känns i hela kroppen. Om några dagar kan det förvisso vara gudomligt varmt igen med strålande väder och jag får än en gång skutta i bikinin och dra till stranden denna sommaren. Helt underbart! Samtidigt är det nog den värsta sommaren jag upplevt, om man ska se till helheten. Tankarna kommer fortfarande alltid om kvällarna. Jag gör desperata försök till att hitta någon lagom tråkig film eller ett gäng seriesnuttar att glo på som förhoppningsvis får mig att somna. Jag vaknar alltid med samma tankar. Kan inte längre ligga kvar och försöka somna om. Måste ta mig upp, aktivera mig, få dagen att rulla igång. Gör jag det inte kommer tårarna som på beställning. Och jag kan bara inte med att ägna dagarna åt att lipa. Jag kan inte med ältandet. Samtidigt har jag så mycket tankar i huvudet som jag inte kan sätta ord på längre. Känns helt sjukt att man kan känna på det här sättet, att man kan vara så jäkla labil! Hur mycket ska man behöva stå ut med? Hur mycket är tillräckligt? Jag är ju inte mer än människa. Räknas det senaste halvåret som en livskris? När är man annars tillräckligt gammal för att man ska få kalla det livskris? Det är oerhört lätt att stå utanför, se allt ur ett annat perspektiv, utan alla känslor, alla samveten, alla kort på handen. Det är dags att gå vidare, stryka ett streck över, börja ett nytt kapitel, glömma det som varit. Om det ändå vore så enkelt även denna gången. Men det är väl också där problemen till en början uppstått. Ikväll är ingen bra kväll och det gör bara så ont i hjärtat.



Längtar och saknar på en och samma gång..


Cecilia skrev 2009-08-12 @ 10:14:37

Hej vännen! Ville bara säga att jag tänker på dig och lider med dig! För att muntra upp dig lite så kan jag säga att Malmöfestivalen börjar på fredag! ;) Kramaaaar

sv: Cecilia skrev 2009-08-12 @ 20:35:38

Thanks darling! Det värmer alltid och jag önskar verkligen jag kunde komma till helgen/veckan!

jus skrev 2009-08-12 @ 22:52:36

Kämpigt gumman. Ibland är det bra o ha såna dagar så man verkligen njuter av dom bra. o vi kan ju säga att du har haft din del av dumma dåliga dagar så nu kan det bara komma solskensdagar - right! Det är din tur nu! pös jus

sv: Jus skrev 2009-08-12 @ 23:36:18

Att det är, plättlätt!


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥