Måndagsmorgonmys
skrivet 2009-08-31 klockan 08:33:19

Vet inte om det räknas att vara uppe med tuppen när man stiger upp runt 07.30-snåret en måndag morgon? I vart fall ligger jag nu i soffan framför TVn och bara myser. Sådär lagom som man annars kanske bara gör en vanlig söndag(?) Solen strålar redan utanför och himlen är klarblå. Det blir en underbar dag! Ja, rent vädermässigt i alla fall. Har tänkt ringa lite samtal, posta lite post, eventuellt träffa någon för en del frågor.. Men annars tänkte jag mest bara mysa idag. Läste nämligen mitt horoskop (for today) igår som sa just detta, passa på att unna dig vila och ta det lugnt idag och tänk bara på dig själv..(!?) Låter toppen! Ja, åtminstone vid första tanken.. Börjar man sedan så smått reflektera närmare över detta sk råd kan man ju undra vad som kommer hända om jag inte gör just detta? Kommer min värld rasa samman än en gång? Kommer jag drabbas av den så omtalade sk svinflunsan aka. grissjukan? (som egentligen heter något helt annat rent medicinskt! *mer om detta senare..) Eller kommer jag bara att fortsätta vara tur-i-oturen-förföljd resten av livet? Jag läser ofta horoskopet i de tidningar och magasin jag bläddrar igenom, däremot tar jag dem lika ofta med en nypa salt oavsett om de känns träffande eller ej. För jag tror ju ändå på något sätt att vi kan välja vår väg själva i allt detta som kallas livet. Men nu är det dags för lite lyxfrukost denna måndag morgon. Tänkte ge mig på helt underbart fluffigt goda American Pancakes då jag för en liten stund nu blev en aningens inspirerad av The American Sweetheart herself, nämligen den alltför enerverande Martha Stewart. Måste ju dessutom passa på när det finns nyplockade blåbär här hemma, smarr!







Cissi skrev 2009-08-31 @ 10:23:12

Halloj!

Ville bara säga att jag gillar din renovering! Vill du komma och hjälpa oss med inredningstips? ;)

Kram vännen

sv: cissi skrev 2009-08-31 @ 10:57:31

Tack gumsan! Klart jag vill det, haha..frågan är väl bara om ni inte hunnit klart med det innan jag hunnit ta mig ner..? Du får skicka några pics så länge ;)


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥