Jag checkar av
skrivet 2011-01-28 klockan 15:58:45

Ännu en dag spenderas hemmavid i sällskap av plugg och filmtittande. Tröttheten börjar försvinna men den jäkla förkylningen sitter i. Kanske man ska ge sig på att försöka träna bort skiten i alla fall? Anyway, det går ju inte att sticka under stolen med att man trots allt får en del gjort när man spenderar dagarna som sjukling. Har i kanske ett halvår lite drygt sagt att jag ska säga upp mitt gamla mobilabonnemang som bara står och tickar på 39 kr i månaden utan att användas samt byta ut mitt mobila bredband som förvisso funkat helt ok men som ger mig otroligt dålig uppkoppling för de pengar jag betalar. Sagt och gjort, mobilabonnemanget är nu uppsagt och bredbandet likaså. Nu väntar jag bara på mitt nya som bör dyka upp till veckan. Det vill säga, om posten behagar fungera som den bör. Man betalar dyra pengar för eftersändning när man flyttar, när det i princip skulle vart enklare att själv kontakta de berörda om sin nya adress och på så sätt få posten skickad direkt istället för att snurra runt på postkontoret hundrasjuttio varv innan den får rätt adress och kommer fram. Det är med andra ord inte för intet som det kallas EFTERsändning! Ännu en av anledningarna till varför man längtar efter en permanent adress.

Har annars eventuellt fixat mig en kommande praktikplats idag. Hur upplägget kommer se ut och exakt hur det kommer bli får vänta någon vecka på sig. På torsdag vet jag förhoppningsvis mer. Men fram till dess har jag en del plugg att ta itu med och avsluta och framförallt en minst sagt tålamodsprövande förkylning att bli av med.


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥