Making progress
skrivet 2011-01-30 klockan 10:37:10

Så smått på bättringsvägen om än jag fortfarande är massa förkyld. Peppar peppar! Igår inhandlades mer vitlök vilket borde göra susen, om inte annat så i förebyggande syfte. Dock inte det enda som inhandlades. Fredagskvällen spenderade jag tillsammans med Jus för att planera och lägga upp hennes matschema för kommande två veckor. Självklart hänger hela familjen på i upplägget, med vissa tillägg förstås. Så igår blev det en tur till ICA MAXI för storhandling. Yes, nu ska hon börja äta igen! Bör kanske tilläggas att hon går xtravaganza och kört på deras soppor en två månader ungefär och nu med skrämmande förtjusning längtar efter mat. Några rätter som jag ser fram emot är helt klart majsplättarna och laxburgaren, något jag själv inte lagat tidigare. Men det gäller ju att vara lite kreativ för att behålla motivation och få bra med variation. Pics och recept kommer med all säkerhet dyka upp här framöver. Så till veckan är det med andra ord fullt ös, även för min del då både testmetodik och grenspecifik träning står på schemat. Men än så länge är det fortfarande söndag och då Jus är iväg och spelar innebandy för att sedan ta yngsta sonen på barnkalas och den äldre tillbringar dagen i sängen med feber är det lugn och ro här i huset och jag kan ägna dagen helt åt plugg. Prio ett på dagens agenda är att få klart rapporten som ska in senast på fredag och sedan kan jag lämna den bakom mig i alla fall.

Bjussar på musiktips i form av kanske det enda pojkband jag någonsin verkligen gillat. Nyligen återförenades dem i sin ursprungsform och släppte albumet Progress med låten The Flood som kickstart.

Väl värt att lyssna till!

 


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥