Tjänster och gentjänster - ingen självklarhet
skrivet 2011-04-04 klockan 23:58:55

Efter helgens feberkänningar tog jag mig en ordentlig funderare och sa sedan upp ett antal fasta jobbtider. Att slita hund 12-16 timmar om dagen, 7 dagar i veckan, tar på krafterna. Att hålla på och jaga runt som en dåre för att emellanåt kunna byta bort ett pass tar sjukt mycket tid. Men framförallt tar det helt kopiöst med energi! Och att själv ställa upp med jämna mellanrum när ingen gör detsamma för dig är värdelöst. Så utan någon större tvekan sa jag helt enkelt ifrån mig mina fasta fredagar och lördagar, vilket nu kommer ge mig en hel massa mer helg framöver. Men eftersom det är en månads uppsägningstid är det fortfarande inte spikat om jag kommer kunna vara helt ledig över påsken. För 5 ynka timmar en lördag är det tydligen inte en endaste i hela jäkla Stockholm som kan tänka sig ta på sig. Suck! När man inte längre känner att det är kul att gå till jobbet är det hög tid att göra något åt det. Never forget helt enkelt.

Syster skrev 2011-04-05 @ 17:42:36

Du är väl värd vila :)



Kramar


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥