Nästan som juletider i stundande adventstider - med lussebullar såklart
skrivet 2010-11-20 klockan 23:29:51

Som vanligt om helgerna har ugnen gått varm här mest hela dagen. Idag blev det lussebullar inför stundande adventstider. Nytt recept för i år med kesella och vit sirap - visade sig vara makalöst gott! För självklart har jag tjuvsmakat, trots att det är en hel vecka kvar till första advent(!) Men man kan inte baka något så gott och inte få smaka, så enkelt är det bara. Försökte mig även på att göra fransk nougat, det gick inte alls. Exakthet är där A och O, vilket är nästintill hopplöst när termometern lever sitt eget liv. Sen undrar jag om personen som skrivit receptet ens testlagat det själv(!?) För hur i hela himmelens pannkakor ska man kunna göra VIT nougat på ljus sirap?? Well, efter dagens utbrott och svordomar över skiten får jag se om jag ens vågar mig på ett försök till att få det att stämma. Min mor har annars haft produktiv julverkstad hemmavid under hela året så eftermiddagen ägnade jag åt en hel del julklappsinslagning som en riktig liten tomtens hjälpreda. Fattades bara julmusik och en kopp rykande het glögg. Next weekend - då tänder vi första ljuset och myser på riktigt!


 

Anonym skrev 2010-11-23 @ 18:34:12

Vilka fina lussebullar. =)

Alicia skrev 2010-11-28 @ 18:57:49

Finally! Utmaningen är gjord och finns nu upplagd på min blogg! Den som väntar på något gott.. :)

Hoppas att allt är bra med dig vännen! Kram

Jessika James skrev 2010-12-08 @ 23:22:26

du måste skicka mig receptet på muffinsarna :D


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥