Jag har nog egentligen börjat räkna ned
skrivet 2010-11-05 klockan 01:05:04

Favorit i repris vad gäller den såkallade bloggdesignen med snöflingorna - allt i syfte att skapa mig en vinterkänsla och förhoppningsvis lite julkänsla innan julafton för en gångs skull. Bakat har jag gjort idag också. Surprise! Inte egentligen va? För tidigt för julbak tycker vissa(?) och jag får nog hålla med där. Det känns inte riktigt som det är dags för pepparkaks- och lussebullsbak ännu, dessa godingar får allt vänta en vecka eller två. Istället blev det i eftermiddag kolakakor och havreformar. Båda funkar till jul, men ingen av dem känns typisk förknippad med högtiden enligt min mening - och då känns det helt ok att ha bakat dem redan nu. Har annars tillbringat kvällen med att klippa tygremsor (det förbaskade tyget ville verkligen inte rivas!) och påbörjat korg nummer fyra i ordningen. Nedan ser ni den första korgen jag gjorde och häromdagen fick ni ju se korg nummer två (nummer tre ser likadan ut). Nummer fem i ordningen kommer förhoppningsvis bli en större variant, det vill säga om jag hittar en lagom stor tygbit jag vill använda. Någon som har ett gammalt fint påslakan eller liknande till övers?


 


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥