Semester från allt med lugn och ro
skrivet 2010-07-26 klockan 15:45:34

Så var jag på plats i de norrländska tropikerna även denna sommar. Vädret verkar dock inte vilja stråla som i fjol dessvärre, men egentligen ska jag inte klaga som trots allt kunnat njuta av både sol och stekhet värme på stranden i stort sett varenda dag hitintills. Just nu sitter jag istället i mina föräldrars kök, dricker kaffe och mumsar hembakta skorpor med dörren öppen och regnet strilande utanför samtidigt som jag förgäves försöker få min kortläsare i datorn att vilja läsa in alla mina bilder från vår lilla tripp till Riga i förra veckan. En utan tvekan speciell upplevelse på många sätt och vis! Projektet känns dock i dagsläget dömt att misslyckas och får nog vänta på sig tills jag är hemma igen, eftersom jag självklart inte packade ner USB-kabeln till kameran(!) Jag har istället ägnat lite av dagen åt rensning av en del söndertorkade blommor som inte klarat vädret som varit den senaste veckan. För tydligen har solen strålat även här och ska man tro vädergudarna som härjar som besatta i alla tidningar denna sommar ska den visst återkomma imorgon igen. Vi får väl se hur det blir med det(?) Jag planerar dock inget annat än att bara ta det riktigt lugnt denna sista veckan innan vardagen drar igång igen med skola, tentor, inlämningsuppgifter, jobb, träning, förmodligen ännu en flytt, osv osv. Jag både längtar och inte på en och samma gång. Kanske för att jag redan funderar på och ser fram emot nästa sommarledighet! Men är det något jag lärt mig är det ju att på bara ett år kan det hända mer än man kan ana(!)

Bjussar på en dagsfärsk bild från mina föräldrars trädgård.

 

Vardagstugg skrev 2010-07-26 @ 19:08:28

Hinner vi med en spansk afton tror du? =) Emma är i Obbola fram till mitten av aug och Miia är ju mammaledig och hemma. Skulle vara kul! Kramen! A

Emma skrev 2010-07-26 @ 19:15:15

svar: Ja verkligen!


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥