Mat och mys på Kosmosgränd
skrivet 2010-07-13 klockan 23:43:50

Något sen uppdatering, men lördagens festligheter blev trevligt som väntat. Klänningen funkade hyfsat att sitta i och allt var frid och fröjd. Sånär som på Lukas 4 år som cyklade och slog upp hakan och fick åka till farbror doktorn en snabbis. Lite plåstrande och ett Bamse-klistermärke senare kunde han leka med de andra kidsen igen. Jag körde en favorit i repris vad gäller det ätbara och Västerbottensostpajen blev minst lika uppskattad på Kosmosgränd som i Hofterup, om inte mer till och med(!?) då jag denna gången gjorde inte bara en enkel variant utan en hel plåt(!) som självklart tog helt slut. Grillspetten som Jus marinerat var kanongoda, för att inte tala om hennes och Davids potatissallader, äkta smarr! Som det brukar vara lagom till dessert, var alla tokmätta när det blev dags för den misslyckade, men ack så goda, Jordgubbs- och marängtårtan! Men duktiga som vi var lyckades vi klämma i oss både ostbricka, tårta och massa godis och annat snacks på det. Då jag däremot aldrig fotade allt det göttiga vi tryckte i oss under kvällen funderar jag på vad jag ska bjuda på i fotoväg för detta inlägget(?)

Emma skrev 2010-07-26 @ 16:47:20

Härliga bilder!


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥