Tentalättnad, tystnad och tomt kylskåp
skrivet 2010-01-11 klockan 17:34:57

Jag är så dålig. Ja på det här med bloggandet. Nu har det gått sjukt många dagar sedan sist igen. Har dock inte hänt något egentligen märkbart att berätta. Har slappat ihop totalt under denna julledighet och har den senaste veckan mestadels ägnat den vakna tiden åt att plugga inför tentan som gick av stapeln idag. Kändes på tok för lätt så jag kan inte annat än ängslas lite smått trots allt. Men nu är det gjort åtminstone och vi kan släppa den tyngden från axlarna, tillsvidare. Har annars nu i helgen överlevt mina första nätter all alone på, ja jag vet inte, urminnes tider(!) Eller mer exakt cirkus 8 månader. Sjukt skönt att komma hem till sitt eget, samtidigt är jag ju inte någon ensamvarg så kommer antagligen ta ett tag tills jag vant mig vid den tystnad det egna boendet medför. Bor vid en hyfsat trafikerad gata i ett något lyhört hus, så dött som i graven är det ju inte i alla fall. Har precis vaknat här efter en välbehövlig 2 timmars-Siesta efter nattens tentavakande med Harry Potter-maraton och har än en gång slagits av flyttandets baksidor, nämligen att fylla kylskåp, frys och skafferi på nytt. Jag är ju av den sorten som gärna vill ha det välfyllt så att jag utifrån humör kan slänga ihop middag, lunchlådor och diverse bakverk såklart. Nu existerar inte mycket intressant i mina skåpar och då var jag ändå och handlade en hel del så sent som igår. Well, tomma skåp eller inte, börjar bli dags att få i sig något i näringsväg, så hokus pokus(!) To be continued..



En göttig lasagne hade inte alls suttit fel idag känner jag.

 

 

Alicia skrev 2010-01-22 @ 13:56:24

Blogg-torka på hög nivå? :)


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥