OS-febern går mot sitt slut
skrivet 2010-02-28 klockan 11:17:23

OS 2010 i Vancouver börjar lida mot sitt slut. Febern har vart ett faktum, men jag känner hur jag sakta och säkert börjar tillfriskna nu. Efter herrarnas 50 km och hockeyfinalen mellan USA och Canada ikväll kommer jag väl hemma igen antagligen sörja lite till avslutningen under natten, för trots en del svenska misslyckanden och besvikelse tycker jag det vart ett fantastiskt OS att följa! Frisk från OS-feber och med ett knä som börjar fungera normalt igen tar jag istället itu med träningen inför nästa OS(!) Mjaa, nästa OS känns en aning långt borta. Sommaren känns kanske mer aktuell för min del. Något som inte alls ska vara omöjligt, snarare tvärtom! Som nybliven licenserad styrketräningsinstruktör, med siktet inställt ännu längre fram, känner jag mig mer motiverad och inspirerad än någonsin. Utbildningen flyter på över förväntan och faktiskt även det mesta runt omkring. Ok, dit hör inte bloggandet(!) Har skrivit ett antal gånger nu att jag ska komma igen, men har helt enkelt inte lyckats sålla. Som ni vet skriver jag om livet i allmänhet och mer eller mindre om allt som händer runt omkring och rör sig i mitt huvud. Däremot har jag långt ifrån lika mycket tid numera att sålla mina tankar och funderingar vilket endast resulterar i en enda sörja. Kanske jag borde inrikta mig på att skriva om bara en sak, eller två? Möjligtvis tre? Hur det än blir framöver kan ni räkna med att det kommer handla mycket mer om nuet och framtiden än det som faktiskt varit. Det har vart den bästa vintern på många år och jag har höga förhoppningar om den kommande våren. Alis volat propriis. Come fly with me vet ja'!


 

 


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥