Diskbergsprinciper och påsklov
skrivet 2010-04-06 klockan 09:27:58

Om jag behövde både det ena och det andra igår så behöver jag helt klart en diskmaskin idag. Alternativet kan vara en människa tillika sambo/kombo/whatever agerande diskhjälp. Någon frivillig som önskar ställa upp? Tveksamt om det finns något jag ogillar så mycket som att diska(!?) Lite får jag dock skylla mig själv då jag är duktig på att samla disken på hög, något jag egentligen ogillar än mer. Jag och Linda hade faktiskt den diskussionen härom veckan, huruvida det är ok att lämna disken eller ej. Hon berättade ett skräckexempel om vänner de varit på besök hos på senaste där hon själv under morgonen efter första middagskvällen ställde sig för att diska undan, slänga gamla matrester som stod framme intorkade i kastruller och pannor och plocka bort både det ena och det andra från bord och bänkar. När hon väl stod där och röjde blev hon tillsagd att det där skulle ju inte hon behöva göra, det skulle de själva ta tag i, på måndag(!??) I dåläget var det lördag morgon och Linda och hennes sambo skulle stanna två nätter till, med andra ord ett antal måltider till som skulle tillredas i den röran. Så vad är då tillåtet och var går egentligen gränsen för vad som klassas som äckligt, snuskigt och ohygieniskt? Jag tror själv att svaret är väldigt individuellt. Själv kan jag faktiskt motvilligt erkänna att jag ibland kan låta disken stå någon dag eller två. Men något jag också vill poängtera är att jag alltid slänger gamla matrester och slevar ur pannor coh kastruller direkt efter måltiden. Jag sköljer också alltid av min disk ordentligt om jag har för avsikt att låta den stå över natten. Problemet med detta blir i sin tur att jag faktiskt kan låta disken stå längre än bara över natten, vilket resulterar i ett mindre diskberg efter nästa dags måltider. Något som jag är bra mycket bättre på när jag bor med någon annan/andra som jag måste ta hänsyn till. So it's now a fact, i'm not made for single living. Men för att inte tappa tråden helt så undrar man ju helt klart hur det står till hos folk ibland. Är man inte extra noga och ordentlig om man har folk på besök, oavsett om det gäller släkt, vänner eller bara bekanta? Frågetecknet får kvarstå och jag tänkte istället fortsätta på det uttjatade temat väder och vind. Idag har solen behagat kika fram igen och himlen lyser blå. Och då gårdagens snöstorm regnade bort under eftermiddagen och kvällen, så ligger asfalten bar igen och det är med andra ord dags för joggingtur nummer två. Sa jag föresten att jag har påsklov denna veckan!?


Ett ganska så trevligt diskberg från Lexington.



namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥