I behov av nedvarvning och påskplaner
skrivet 2010-04-01 klockan 14:19:55

Mitt påsklov startade igår med att jag blev vittne till en hektisk biljakt hemma på min gata. Nu låter det kanske mer spännande än det i själva verket var, men jag gillar ju att få överdramatisera lite ibland. Jag stod nämligen i busskuren och väntade på bussen under förmiddagen, på väg in till stan för en efterlängtad lunchdejt med höggravida Anna, när det helt plötsligt kom körande en bil i helt vansinnigt hög hastighet. Strax därefter hördes polissirener och en efter en swooschade polisbilarna förbi, fem stycken kunde jag räkna till och därefter kom två polisbussar tjutande. En bit bort ovanför det hela cirkulerade en polishelikopter, så jag undrar såklart vad som orsakat detta pådrag? Kan ju knappast vart en vanlig fortkörning eller bilstöld i alla fall(!?) Frågetecknet kvarstår. Blev en supertrevlig tacolunch med Anna and some updates för det senaste halvåret som gått. Ja det är helt sjukt så sällan vi lyckas få till det vi två! Men vi ser i alla fall en ljusning framöver för att få det att tajma bättre och det är ju alltid något. När det blev dags för hennes inbokade massage drog jag vidare för att möta upp Linda för min andra lunchdejt under dagen innan det var dags att bege sig till jobbet. Efter en del skrivna papper blev det så dags för att jobba mitt första pass. Då det mesta är under omorganisering på det här stället i dagsläget och jag inte fått någon ordentlig genomgång eller introduktion i arbetet kände jag mig mest snurrig och vimsig ska jag erkänna. I alla fall fram tills dess att det blev dags för mig att ta hand om mina två första instruktioner. Jag tycker nog dock att jag fixade det helt ok då responsen från dem båda var positiv vilket trots allt känns som det viktigaste(!) Och som jag antagligen skrivit tidigare, så måste man ju börja någonstans. Efter jobb skyndade jag in till stan för att möta upp Jus för biomys. The Bounty Hunter var lika skoj som jag föreställt mig, men det tycktes som att vi två var de enda på bion som gillade den så pass, då vi kunde känna att vi skrattade lite för högt vid mer än ett tillfälle. Om gårdagen var någorlunda händelserik är den här skärtorsdagen totala motsatsen. Det regnar, jag slöar i soffan och har i ett antal timmar försökt hitta motivation till att ta hand om diskberget som vuxit sig alltför stort ute i köket de senaste två dagarna. Men istället för att göra något vettigt hänger jag i soffan och uppdaterar mig om bostadsmarknaden var tionde minut samtidigt som jag kollar Karate Kid och suktar efter påskägg. Mina planer om en eventuell påsk norröver gick i stöpet då nya jobbet kom emellan så nu är jag istället planlös sånär som på en del instudering i beroendelära, FAR och kost under mina lediga veckor. Vad ska du göra i påsk?


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥