Today i got sprayed without any warning
skrivet 2010-04-08 klockan 01:18:07

Efter en facebook-tråd om hockeyfrillor som till slut spårade ur totalt denna förmiddag (it's a totally different story!) knallade jag iväg till gymmet för att pumpa mucklerna och inse att jag inte blitt någe starkare sedan förra veckan. Kan och får man skylla det på påskägg och påskmust!? Antar åsikterna går isär där. Färdiggymmad och klar svängde jag i alla fall förbi Solexpress i syfte att få lite färg inför kommande bara-ben-säsong. Har testat dessa kärringgrillar ett par gånger nu, och trots att jag inte är någon förespråkare för detta cancerframkallande solningssätt, så kan jag inte annat än rekommendera dessa för den som snabbt vill få färg inför badsäsongen. Man lägger sig i princip i ett rymdskepp med massa knappar och märkliga funktioner. Bland annat kan man under solningen få aromaterapi, lugnande avslappningsmusik och sprayduschar med jämna mellanrum, som inte bara ska bättra på färgen utan också avge dofter som tar bort den typiska solariedoften man alltid får efter att grillat sig i dessa UFOn. Vid tidigare tillfällen har jag inte gjort annat än ändrat styrka på fläktarna och reglerat volymen på musiken, men idag tänkte jag unna mig lite extra och testa på aromaterapin. Jag blippade runt lite och hittade en meny med ordet arom, jag blippade lite till och det började dofta riktigt gott runt omkring mig. Sedan tryckte jag OK. Utan förvarning kom en ordentlig spraydusch av..ja jag har faktiskt ingen aning(!?) Vatten med doft? När chocken väl lagt sig och jag kunnat börja slappna av igen bland alla aromatiska dofter, då kom nästa(!) Ni förstår säkerligen att min reaktion blev densamma även denna gång OCH ni förstår säkert också att detta chocksprayande fortsatte med en minuts mellanrum resten av min soltid. Vad det avslppnande med det hela skulle vara och om det egentligen gav någon effekt på resultatet lämnar jag öppet. Någon så kallad aromaterapi i solariet blir det nog inte fler gånger för min del, men färg fick jag i alla fall och jag känner mig inte längre vinterblek och glåmig utan en mask av bronzing powder i fejset.


Nästa gång jag vill ha aromaterapi fixar jag nog ett eget bad..

 


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥