Time for siesta med Stieg Larsson
skrivet 2009-09-07 klockan 15:21:40

Solen strålar idag och bikinin har ännu inte stoppats undan längst in i garderoben (eller borde jag säga längst ner i väskan?). Ligger ute på trädäck ännu en dag och lapar sol. Ok, jag erkänner att värmen inte uppgår till +28 grader i skuggan längre, men solen den är fortfarande hetare än hetast och det är bara så gött! Vägrar acceptera att höstrusket är på ingång och jag kommer kämpa in i det sista för att vi får en låååååång utdragen sensommar, gärna in i oktober som för ett antal år sedan. Wish me luck! (think i'll need that). Har annars, sekler efter alla andra, äntligen slängt mig in i Millenium-trilogin av Stieg Larsson. Som folk har tjatat och gnatat. Men nu när film nr 2 är på väg upp på bioduken passar jag på att ge mig i kast med bok nr 1. Och nej, jag har ännu inte sett filmen så avslöja nu inte några smaskigheter tack. Ska fixa mig lite kaffe och fortsätta min heldagssiesta i strålande solsken. Dvs om det jäkla krigslarmet (eller heter det bomblarm?) kan sluta tjuta någon gång!?



Höstens nu planerade läsning.

 

 

 


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥