Happy birthday to me
skrivet 2009-09-28 klockan 13:52:37

Vaknade imorse nysande med ett skatbo i halsen och en mördande huvudvärk. Kanske inte den ultimata starten på födelsedagen. Steg upp, drack vatten och tryckte i mig några alvedon och somnade sedan om. Huvudvärken har nu lagt sig och jag känner mig med ens mycket piggare om än ögonen vattnas, näsan kliar och halsen känns som att någon elaking sandpapprat sönder. Vädret där utanför strålar så trots dagens tillstånd tänkte jag nog tillbringa någon timme utomhus i eftermiddag. Vet inte annars alls vad födelsedagen kommer att bjuda på, mer än en rosigt rosa prinsesstårta med jordgubbssmak som jag bakat alldeles själv, dock på halvfabrikat(!) I vanliga fall skulle jag stått i köket hela dagen och bakat för att ställa till med stort myskalas till kvällen, men jag är tveksam till att familjen Artmark (som för tillfället huserar mig) skulle uppskatta detta en måndagskväll, så jag får slå på stort en annan dag istället. Är annars från barnsben uppvuxen med skönsång och presenter i sängen på min födelsedag, följt av just prinsesstårta vid frukosten. På den tiden fanns dock inga färdiga rosa marsipantäcken att köpa. Men rosa marsipanrosor det fick jag alltid. Min morfar, bagaren och tillika konditorn, gjorde de finaste och jag sparade alltid rosen till sist bara just därför, för att den var så fin. Jag saknar morfar, han var tuff och hård på många sätt och vis, men han var ändå den bästa, för han var min morfar. De senaste åren har jag knappt firat min födelsedag alls egentligen, kanske lika bra att vänta tills man fyller jämt med att köra igång igen(!?) Älskar ju födelsedagar och allt som hör därtill! Tårta, presenter, överraskningar, gratulationer och uppvaktning. Att få omge sig med de man älskar och tycker allra bäst om är för mig den perfekta födelsedagen. Tyvärr alltid svårt att få det att gå ihop nu för tiden. Helgen som passerat har varit fullpackad av allt, inget och lite till. Det har varit toppen! Så mycket som snurrar i huvudet att jag blir alldeles yr när jag försöker tänka. Känner mig lycklig och uppgiven på en och samma gång. Älskar hur saker och ting är, men längtar samtidigt till hur saker och ting skulle kunna bli. Väntar fortfarande otåligt på besked.



Den underbara buketten jag fick av gosegrisarna matchade tårtan helt fantastiskt!





namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥