Chokladbollar och rockballader
skrivet 2009-09-18 klockan 14:50:04

Har rullat chokladbollar med extra mycket choklad och starkt kaffe i, självklart med pärlsocker på, precis som det ska vara och jag har inte smakat en enda(!) Jag vet, det är nästan kors i taket på det. Men jag har upptäckt att jag av att baka alla dessa godsaker inte ökar suget efter att äta dem, snarare tvärtom, vilket antagligen bara är positivt, right!? Med andra ord bakar jag inte för att äta för jämnan, det fungerar väl mer som något slags terapi eller kanske hobby, något jag tycker är sjukt kul att fördriva dagarna med när jag inte har annat för mig (vilket på senaste blivit ganska ofta!).  Har samtidigt kört Takida's Give Into Me på repeat, dock på YouTube då låten inte finns på någon skiva, vilket för mig är ofattbart, helt underbar låt ju! Ibland kräver man inte mycket för att tillvaron ska kännas bara så skönt härlig och musik är en av få saker som fixar min utan andra tillsatser. Och då framförallt genom rockballader! Det finns ingen annan musik som gör mig lika varm i hjärtat och glad på samma gång om än texterna oftast är otroligt känsloladdade. Men kanske är det just därför. Musiken får mig att känna att jag lever och det här och nu. Inte i det förflutna, inte i framtiden, utan här och nu. Musik ger mig energi och jag skulle lika lite kunna leva utan den som utan luft, vatten och föda. Musiken är helt enkelt mitt syre.



Kommer antagligen nalla en av dessa senare ikväll..




 

 

 

 

Alicia skrev 2009-09-19 @ 01:47:09

Underbar låt!


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥