..han kan ju inte bli förkyld i Sthlm!
skrivet 2009-11-25 klockan 18:36:48

När jag numera spenderar två timmar per dag bland alla andra pendeltågstrash på väg till och från skolan snappar jag ju upp ett och annat som sägs. Denna eftermiddag fick jag äran att ofrivilligt höra en tjej i 20-års åldern berätta för sin pojkvän att hon blitt anklagad av sin kompis för att ha strulat med dennes pojkvän(!) Något kompisen ifråga grundade på att pojkvännen numera åkt på en riktig förkylning vilket tjejen ifråga tydligen skulle smittat honom med(!?) Då tjejen (som berättade storyn) kontrade med att han kunde fått förkylningen hur som helst, inte bara från henne för att hon var sjuk och att vi dessutom befinner oss i galna influensatider försvarar kompisen det med att - Han kan ju inte bli förkyld i Stockholm! Han har ju faktiskt bott i Norrland nästan hela sitt liv! Behöver jag ens tala om att jag hade svårt att hålla mig för skratt!? Skulle någon, kompis eller ej, slänga ur sig en sådan sak skulle jag antagligen ligga dubbelvikt. Vart är världen på väg egentligen när vi inte har mer vett i skallen än vi tror att alla som är vana vid norra breddgrader inte kan bli förkylda vid svalare klimat? Att klimatet idag inte skiljer sig väsentligt mellan norra och södra Sverige längre är en annan femma. Jag har i alla fall insett att det kan vara rätt underhållande att skippa iPoden på tåget ibland.



justdidit skrev 2009-11-25 @ 19:01:48

Pendeltågstrash:)..



Tjejer är märkliga djur.. ..svårt att tro, men de blir ännu mera puckade när de har möjlighet att vara anonyma.. Bara läsa kommentarer på de större bloggarna här. Man borde brotta ner alla knäpptjejer.. ..och skjuta knäppkillarna.

Alicia skrev 2009-11-25 @ 19:42:40

Haha, det där fick mig att le stort.. :)

Vardagstugg skrev 2009-11-25 @ 20:29:35

Dagens skratt! Ha!

Kram Annelie

justdidit skrev 2009-11-26 @ 09:06:41

Jo, jag vet, jag tycker bara det är så träffande:).. Håller du inte med om att det är speciella människor?

justdidit skrev 2009-11-26 @ 09:07:32

Ja, videon är fantastisk, sen blir man lite förbannad över att de har förstört en så fin låt:/..

justdidit skrev 2009-11-26 @ 21:03:12

Tack! Jag tror att jag har blivit lite bättre på att fota. Jag har tränat sjukt mycket, och när man efterbehandlar och beskär bilderna så märker man ju hela tiden mer och mer hur man borde tagit bilderna. Dessutom börjar jag lära mig kameran bättre rent tekniskt också..

justdidit skrev 2009-11-27 @ 11:07:04

Provocera? Apropå vad jag sa om dina bilder?:)

justdidit skrev 2009-11-27 @ 11:45:57

Sorry, missade mobilen:). Nu har du fått svar.. Lyssnar på Razorlight HÖGT!


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥