Bara en helt vanlig lördag i juni
skrivet 2009-06-14 klockan 00:48:44

Jag borde väl egentligen skriva om min f*cking glorious lördag. Om roadtripen till IKEA med mams och paps. Om mitt  timmes-tidsfördriv på Naturkompaniet då mor och far provade vandrarkängor. Om mineralvattnet med citronsmak som jag använde som deodorant i bilen (eftersom jag glömt att deodorantisera mig på morgonen!). Om ost- och skinktoasten, från kiosken, som var kall inuti. Om förmiddagens melodikryss i radion som vi inte fixade alls(!) Om hur kissnödig jag var mellan Ö-vik och Sundsvall. Om mamsens story om kvinnan som satte sig vid vägkanten och kissade rakt på ett jordgetingbo och inte kunde ha något på sig nertill på tre veckor efter det! (Jag kommer aldrig att kissa vid vägkanten mer!) Om syrrans rockband som ska heta Sara & The Pringles och om mitt egna dansband (jomenvisst!) som ska heta Anna & The Cheesedoodles. Om hur jag helt plötsligt från ingenstans kom på en europeisk stad på sex bokstäver som börjar på N och slutar på L. (Som jag i efterhand kom fram till att jag kanske kommit underfund med genom att mamsen snackade med lillebror i teleluren, som då berättade att Linnea (som kallas Nea) nu hade landat i den bortglömda byn (läs Karlshamn), och eftersom hennes bloggadress börjar med neapop och hennes riktiga namn egentligen börjar på L, så blev det helt enkelt Neapel, helt logiskt självklart!) Och om hur vi efter det löste hela melodikrysset två timmar efter att programmet slutat. Jag borde kanske också berätta om de supergulliga pensionärsparet i den välpolerade mintgröna gamla kärran med svensk flagga i kofångaren och om den tillika coola folkabussen som jag helt klart skulle fixa körkort för bara för att få köra(!) Om min otroligt vältagna bild på systerysters jeansbeklädda bakdel när hon försökte plocka fram papsens glasögon under bilsätet. Om besöket hos mammas moster till krutkärring på snart 90 år som blev så glad över det oväntade besöket. Om väntan i bilen utanför Coop Forum och åskådningen av en blåhårig idiot (ja han hade färgat håret blått(!?) eller ja egentligen såg det väl mest ut som han sovit en vecka med jeansen virade runt skallen eller något?) som inte kunde parkera och klämde sig ut genom bildörren till bilgrannens förtret. Kanske borde jag också berätta om mina PMS-sms som jag terroriserat älskade Jus med nu ikväll eftersom jag inbillar mig att jag är bitter och patetisk när jag egentligen är fly förbannad, eller var det tvärtom? Men näe, just nu varken orkar eller vill jag något alls. Så därför blir todays story ingen story alls. Bara en helt vanlig lördag i juni..



För det var en kväll i juni, då när sommarn' var som bäst.. Eller hur!?


jus skrev 2009-06-14 @ 10:32:42

Orka anna ORKA! allt löser sig snart!

Linnea skrev 2009-06-16 @ 18:41:23

Haha, vad roligt att jag indirekt kunde bidra till att ni löste melodikrysset! Blev lite förvånad när jag läste om mig själv helt plötsligt ;)


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥