En unik stjärna har fallit
skrivet 2009-06-26 klockan 23:48:25

I tidningar, i TV, på nätet och i så många andra bloggares inlägg, världen över(!) kan man idag läsa om bortgången av en av de största artisterna genom tiderna. Michael Jackson, The King of Pop, är död. En i mina ögon unik stjärna har fallit. Jag har ikväll följt SVT's specialinsatta inslag om Michael Jackson och hans musik. Ett inslag som oväntat, men till det positiva gav mig den syn på Michael Jackson som jag vill komma att minnas honom. Som den otroligt stora artist han faktiskt var. För vad han åstadkommit inom musiken och dansen. För vad han satt grunder till inom showbuisness. Han var unik, om än udda. Han var speciell, om än annorlunda. Men framförallt var han en otroligt begåvad och talangfull artist som ingen annan någonsin kommer kunna leva upp till. Medierna lyckades ta ifrån honom mycket under hans sista år i livet, men hans namn och hans musik kommer att leva i evigheters evighet, no doubt!



Modeikon 2009?

 

namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥