Åskmoln, solsken och ett jäkla elände
skrivet 2009-07-01 klockan 10:18:25

Sent igår kväll tornade åskmolnen upp sig. Ingen överraskning med tanke på den värmebölja som intagit landet den senaste veckan. Jag slocknade framför TVn vid ungefär samma tidpunkt och vaknade någon gång strax efter 02-tiden. Då vräkte regnet ner och det åskade och blixtrade och hade sig. Gött! tänkte jag. Äntligen rensas luften lite så det går att andas syre igen. För syret det försvinner näst intill när gräspollen tar över, det visste ni väl? Hur som helst, imorse (ja för cirkus 2 timmar sedan) när jag vaknade var himlen lika klarblå igen som under den gångna veckan. Solen strålar nu som aldrig förr och jag har förberett mig för ännu en bikinidag i de Norrländska Tropikerna. How nice är inte det så säg! Men mitt i allt detta härliga ligger ändå en hel del små ororsmoln kvar och gnager i skallbenet, eller är det kanske i nackbenet (om vi nu ens har ett nackben??)? Ja det ska jag låta vara osagt. Telefonen fortsätter eka av tystnad, nästan så den skriker efter påringningar, inte ett ljud trots lovord i massor. Känner att frustrationen börjar klättra mot sin topp, ännu en gång(!) När ska det bli slut på eländet egentligen?? För det är ett jäkla elände, det är det. Varför kan jag inte bara göra som jag själv lovat mig (fler än en gång)!? Nu är det ändå försent så det känns lite som shit the same. För tillfället hatar jag bara allt vad dålig tajming och sjukt starka känslor heter. Dags att vända the sunny side up.



Gillar nog mest det här formatet av the sunny side up.




namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥