Het eftermiddagssol och önskad invasion från Mars
skrivet 2009-08-17 klockan 17:08:17

Än är inte hösten här! Solen är fortfarande ruskigt het och det kan aldrig bli försent att bättra på brännan. Och ja, jag måste nog sluta tjata om detta, haha! Har i alla fall haft det jäkligt gött nu under eftermiddagen ute på trädäck. Fick ett oväntat Grattis-i-efterskott-sms tidigare idag!? (Bara apropå ingenting sådär.) Ja jag vet, det är typ 50 dagar kvar till min födelsedag, eller 47 för att vara exakt! Men ibland blir det lite fel och det är väl alltid trevligt med lite uppvaktning ändå. Har fortfarande inte hört ett pip angående Lusen's eventuella födelsedagsfirande så kanske det blir friidrott på TV ikväll istället? Vilket inte är fy skam det heller! Finns inte mycket jag orkar ägna lika mycket tid åt i sträck på den dumburken som just friidrott. Vet inte vad det är som gör det hela egentligen? Eller jo det vet jag. Har ju totalt glömt av att blogga om detta märkliga fenomen, eller snarare blixtnedslag. Igår när Usain Bolt sprang hem guldet och ett nytt världsrekord (9.58!!) på 100 m..då saknar man ord. Killen såg förbanne mig inte ens trött ut! Explain this for me please!?? Det är helt ofattbart men bara så underbart! Läste för övrigt en skön krönika av Patrick Krainer imorse som handlade om just detta. "Om Bolt är från Mars är jag mer än redo för en invasion därifrån." Det tror jag nog att vi alla är! Möjligtvis att konkurrenterna skulle rösta emot, men samtidigt tror jag inte det finns en enda, konkurrent or not, som inte imponerats av Bolt's magiska prestationer. Och som Krainer också skriver, "Igår sopade Bolt banan med mina fantasier." Man är ju bra nyfiken över hur många fler gånger vi kommer få se detta framöver?






Elin - Ett hus till oss skrev 2009-08-18 @ 15:47:49

Härligt att bli grattad i efterskott..fast det var väldigt långt i efterskott ;)



Ha en fin tisdag!


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥