Walking on sunshine och blomsterprakt
skrivet 2009-04-04 klockan 18:40:03

Värmen håller i sig och solen strålar som aldrig förr! Trodde inte jag skulle ta av mig till t-shirt förrän i maj, men efter 15 minuters promenad höll jag på att kolapsa av värmeslag. Ja kanske inte bokstavligt, men frimärkskänslan gjorde sig påmind i alla fall. Det som helt klart är trist den här tiden på året är allt damm! Grus, sand och diverse annat "skräp" som flyger omkring som en mindre sandstorm, och allt känns bara så beige. Jag vill ha grönska, färgglada blommor och doft av sommar med en gång! Jag vill kunna ta min filt och lägga mig i parken med min bok, iPod och picknickkorg. Tur ibland att tiden går så pass fort ändå. Men apropå färgglada blommor köpte jag idag en helt underbar Hortensia, kanske i hopp om att skynda på våren lite? Den fick ta plats i en plåthink och blomstrar nu i alla fall upp alla 37 kvm med sina härliga färger.



Såhär fin blev min nya Hortensia på bild!


Annelie Swärd skrev 2009-04-04 @ 20:45:43

vilken fin, gillar dom blommorna :-) kul att ni har så varmt då..här är det snö..jag blir tokig! vill ha vår -nu!

Ha en trevlig lördag! Kram A

Alicia skrev 2009-04-05 @ 11:04:02

Ja, verkligen härlig blomma! Färgklick som livar upp i lyan! Kramar!


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥