Powerwalk, storstädning och Bandit för hela slanten
skrivet 2009-04-26 klockan 21:56:21

Vaknade upp imorse och kände än en gång av bastukänslan i lägenheten. Morgonsol genom fönstren må vara mysigt men inte när den gör att lägenheten praktiskt taget förkolnar av hettan och gör det omöjligt att andas och med andra ord också omöjligt att ta någon längre sovmorgon. Bara att pallra sig upp, sleva i sig en filtallrik, ett ägg och lite frukt för att sen dra på sig super-hero-dräkten och ge sig ut på en powerwalk. Efter ca 10 min var jag redan genomblöt, efter ca 45 min var jag helt slut och då hade jag ändå bara gått halva sträckan. Det pissiga är ju att man inte kan vända efter halva sträckan för då har man ju ändå lika långt tillbaka. Så jag pinnade på. Körde om en kille på cykel(!) Kedjan hade hoppat (vilket jag hann se när jag passerade) men killen på cykeln fortsatte ändå att trampa!? Ja jag vet inte riktigt vad han pysslade med?? Men i slutspurten blev jag sen omsprungen av en lönnfet kille med barnvagn, i uppförsbacke! Jag tröstade mig själv med att han var typ en halvmeter längre än mig och hade längre ben än överkropp. Efter avklarad powerwalk var jag rätt nöjd och dåsade ihop i soffan här hemma för att genast påminna mig själv om att jag skulle kolla upp flygen norrut till veckan. Självklart ska varenda människa här i stan flyga norrut till veckan så det blev att boka redan till imorgon kväll för att mamsen inte skulle behöva slänga ut en förmögenhet för att få hjälp med att välja kakel till köket. Ja mina föräldrar har kommit till skott och köket är beställt, men kaklet de bestämt sig för är visst inte längre något vidare och det är här deras dotter (läs jag) kommer in. Vi får väl se vad jag kan åstadkomma, men något måste vi ju hitta och få dem att bestämma sig för i alla fall. Efter flygbokningen hade jag inget annat val än att ta tag i städningen, ska jag vara bortrest en vecka måste jag ju se till att det är städat då jag kommer hem igen och framförallt då systeryster kommer hit samma dag. Det var väl, ja...alldeles för länge sen jag städade sist. Inte min favoritsyssla numera. Men jag tryckte igång Bandit, min eviga räddare i nöden och sen kunde jag rocka loss med dammsugaren. Allt flöt på fint och nu är här städat och fräscht. Så kanon att jag skulle kunna bjuda hem för ett riktigt cocktailparty. Åhå! Där fick jag en idé! Men den håller jag nog hemlig ett tag...



Det är alltid lika skönt när man städat klart.



namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥