Ett litet collage och en burk Saffrans-Biscotti
skrivet 2009-04-22 klockan 23:05:54

Så har jag äntligen fått tummen ur och fixat ett litet collage till min profil här på bloggen. Så ni som tidigare försökt traska vidare via flip-flops-ikonen och enbart mötts av en bambu-vägg kan nu med glädje kika in igen, bara för att glo eller bara för att rosa eller risa. Bör kanske nämna att den jäkla bambu-väggen jag pratar om inte syns i explorer av någon skum anledning?? Eftersom jag inte riktigt kan det här med html och sånt (har precis börjat lära mig) så vet jag inte hur jag gör för att bloggen ska se likadan ut i alla webläsare!? Tips tas därför tacksamt emot. Själv använder jag firefox ifall någon skulle vara intresserad av att veta hur min bloggdesign egentligen ska se ut.

Dagen och kvällen har annars spenderats på gymmet och hemma i köket. Oj vad skönt det var att träna idag! Det kändes att det var någon vecka sedan sist, men bara sådär lagom så jag fick ta i lite extra. Avslutade med 30 min powerwalk på bandet innan jag stretchade duktigt. Stretchar alltid duktigt! Det sitter nog i sen tonårsben. Hade tänkt köra kärringgrillen efteråt, men tji fick jag! Varken den fungerande eller den icke fungerande fungerade idag. Nåväl, får väl hålla tummarna för att SMHI prickat rätt inför helgen så får jag kanske jämna ut brännan, från halsen och neråt, i alla fall. Och apropå bränna, så lyckades jag självklart bränna min stackars tumme nyss när jag skulle ta plåten ur ugnen. Någon som är förvånad!? Efter min eminenta tacosmiddag idag bestämde jag mig för att baka och ikväll blev det inget mindre än Saffrans-Biscotti. När jag blandat alla ingredienserna och körde på med elvispen så skulle självklart den jäkla maskinen hänga sig, och självklart då på turbofart(!). Fick stopp på skiten genom att på något vänster dra ur sladden ur uttaget och sen låg en tredjedel av degen i små klumpar runtom på köksbänken. Ibland är det tur att man rengör och plockar undan innan man sätter igång. Det var med andra ord bara att skrapa upp det som hamnat utanför och sen baka ut alltihop. Kan helt klart rekommendera dessa för den som vill ha något gott att knapra på men som inte är för sött. Supergott till bara en kopp kaffe eller te. Det får nog bli kvällens avslut, en kopp te och nybakta biscotti!




namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥