Glassigt värre med eventuell lingonhelg
skrivet 2009-04-25 klockan 22:33:14

Så tror jag det var dags igen med månadens lilla roliga. Ibland skulle jag vilja plocka bort några kroppsdelar och organ för att slippa skiten. En halv dag går ju åt till att bara ligga i fosterställning. Ingen katastrof om det regnar och är tråkväder där utanför, men nu har ju sommaren kommit! När jag väl kunde ta mig ut på eftermiddagen tror jag nog att det var varmare ute än inne, vilket brukar vara ett av tecknen på att sommaren åtminstone är på intåg, om än inte med säkerhet här ännu. Vad vet man, nästa vecka kanske vi har nollgrader igen och det skulle väl inte vara första gången. Sista april brukar ju inte direkt vara känd för att värma våra frusna fingrar mer än med alla majbrasor, så varför skulle det vara annorlunda i år? Nääe, jag ä' inte bitter... (sagt med värmländsk dialekt á la Robert Gustafsson som imiterar Tony Richardsson). Jag har bara PMS. Lördagskvällen har jag annars spenderat framför Robinson, och ikväll var nog det mest intressanta avsnittet hittills trots att min största favorit, den militanta vegetarianen från skåne, åkte ur tävlingen. Ska bli oerhört spännande att se vartåt det balkar i fortsättningen. Jag förundras lika mycket varje gång över folks attityder, tyck och tänk. Det är otroligt hur vissa människor kan vara så fucked-up och rentav elaka. Men nu ska jag nog mumsa lite glass istället för att spy galla och ta ut mina PMS-aggressioner på TV-personligheter. And my vote goes to... Ja vem ska jag nu hålla på!?




 
Kändes inte riktigt aktuellt att visa någon bild på "lingonhelgen".



namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥