Startskottet har gått och jag vill bara sova
skrivet 2011-03-02 klockan 22:44:06

Ibland önskar jag att jag inte var sån perfektionist och överambitiös i allt jag ska ta mig för. Som det här med att blogga till exempel. Nu har det snart gått tre hela dagar innan jag kommit till skott att faktiskt bara skriva nånting överhuvudtaget! Hur svårt ska det vara liksom!? Anyway. I måndags påbörjade jag min tredje och sista praktikperiod i utbildningen och det har hittills varit tre intensiva och intressanta dagar med en uppsjö av nya möten och ansikten. Killen jag ska vara svans på i 12 veckor heter Michael Angress, personlig tränare sedan många år tillbaka, som ni också kanske känner igen från TV-rutan? Framförallt hänger vi på Hideaway Fitness om dagarna, men emellanåt är vi också ute på andra spännande äventyr. Nu under första veckan blir det mycket planering inför kommande veckor, men jag har redan hunnit vara sidekick vid ett antal PT-timmar, två gruppträningsklasser och tester, samt startat upp min egen träning med självaste Micke himself som coach, vilken också kommer pågå under hela praktikperioden vid sidan om. Planeringen som gjorts och fortfarande görs handlar om att jag själv ska få dra igång ett mindre projekt i form av något liknande en kom-igång-kurs på gymmet i 10 veckor. Kursen kommer som tänkt, bl a innehålla två träningspass per vecka med olika inriktningar varje gång, föreläsningar om träning, kost och hälsa i allmänhet. Tester med uppföljning, hemuppgifter, tävlingar, startkit och en hel del annat skoj. Och allt ska drivas på och genomföras av mig själv framförallt. Jag är övertygad om att det blir succé bara vi får ihop minst en grupp, och viss efterfrågan har vi redan konstaterat finns så vi håller tummar och tår tills allt är kirrat. Succé kommer jag även själv att göra efter 90 dagars hårdträning. I mån av tid kommer jag köra två pass i veckan med Micke och resterande fyra pass on my own. I måndags hoppade jag in som partner vid en box-klass och igår startade vi upp med hela testpaketet och mätningar i alla dess former för att idag köra första träningspasset på gymmet. Hur allt har gått och även kommer att gå framöver, samt alla mina testresultat kommer ni efter helgen kunna att följa i detalj med exklusiva bildbevis dag för dag på en underblogg till denna. Men tills på måndag får ni ha ännu lite tålamod med detta. Utöver praktik på heltid jobbar jag på som vanligt (om än jag lämnat bort två pass i veckan till vår nya kille) vilket medför lika långa dagar som vanligt, fast alla dagar i veckan istället för bara några. Här behöver jag nog inte ens påpeka att jag i dagsläget bara vill sova(!?) Så pass att jag inte ens orkar uppdatera mig i VM - ren och skär katastrof! Men då jag imorgon fått mig en planeringsförmiddag för mig själv innan jag hoppar på jobb vid 14-tiden tänker jag utan tvekan ta mig sovmorgon, men framförallt tänker jag studsa i säng redan nu. Det är trots allt 88 dagar kvar på min fit-for-fight-på-90-dagar-resa(!)

 

Syster skrev 2011-03-03 @ 11:31:27

Du gör det så så bra :) Stolt syster e jag!



Många kramar

tireb skrev 2011-03-03 @ 21:18:38

Tufft uppdrag för en tuff brud som gillar utmaningar. Vilken raring du hittat kort på!//Kram o heja på!

Cissi skrev 2011-03-03 @ 22:25:14

Maj gadd! Vill bara säga att jag är avundsjuk, eller rättare sagt, jag kommer att vara väldigt avundsjuk på dig till sommaren! Ehhh, planerar du en skåneresa till sommaren? Isåfall får du skicka ett träningsschema i god tid innan till mig för jag ligger inte på stranden med dig din lilla fitness guru! ;) Puss från en tjock skåning

sv: syster skrev 2011-03-03 @ 23:40:18

Vi ska inte ropa hej förrän vi kommit över bäcken ;) men det ska nog gå bra så länge jag får hålla mig frisk och hel bara.. Du får ju bra förutsättningar du med när du kommer ner :)

sv: tireb skrev 2011-03-03 @ 23:40:46

Visst är den sötig! :D

sv: cissi skrev 2011-03-03 @ 23:42:01

Hahaha, vi ska nog får ordning på dig med till sommaren! ;)


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥