Back to förkylningarnas snakepit
skrivet 2011-05-02 klockan 22:38:36

Valborgsmässoafton spenderades snörvlandes med la familia samlad på GRILL här i Stockholm med senare besök på Skansen lagom till brasan tändes på. Efter två veckors sommarvärme och strålande solsken bjöd denna sista april som vanligt på lägre temperaturer och en och annan regnskur. Som ett brev på posten övergick min pollenallergi till en tokförkylning lagom till första maj. Som att jag inte vart tillräckligt med sjuk denna våren(!) Så nu sitter jag här åter igen med raggsockorna på, ett berg av snytpapper och mina vänner Otrivin, Nipaxon och Alvedon. Träningen hamnar åter igen på efterkälken, men i dagsläget känns det som att jag har bättre saker att gräma mig över. Igår skickade jag i alla fall in en jobbansökan och på sätt och vis håller jag verkligen tummarna för att det blir något av det här om än det kanske inte är helt optimalt. Det skulle i alla fall ge en viss trygghet och allt är en erfarenhet i sig. Spånar annars på hur jag ska fortsätta mitt arbete på Hideaway. Möjligheter finns det massor av, det är egentligen bara fantasin och min egen drivkraft som kan sätta gränser har Micke gjort klart för mig. First up på priolistan är i alla fall någon form av sommarkurs som jag ska försöka påta ihop imorgon är tanken. Eftersom jag med mitt kraxande och snörvlande helst bör hålla mig long gone från civilisationen har jag bett om viss dispens och kommer hålla mig hemma tills jag åter igen är piggelin. En hel del tid för framtidsplanering med andra ord!


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥