Piggelin igen och chokladbegäret sätter in
skrivet 2011-04-15 klockan 10:23:08

Änteligen hyfsat piggelin! Visst går jag fortfarande runt och smånyser om dagarna samt kraxar om mornarna, men jag känner mig i alla fall inte helt söndermosad i huvudet och kroppen längre. Ett lättare träningspass i måndags efterföljt av vila tisdag, ett tuffare pass i onsdags och 5 km lättare jogging på löpbandet igår. Idag tänker jag ge mig ut med löparskorna på barmark för första gången i år. Och när passar det bättre om inte en dag i strålande solsken när termometern visar på 15+ i skuggan innan lunchtid. Har laddat med vaniljyoghurt, müsli och kokta ägg - efter många om och men(!) Har ni någon gång glömt bort att ni börjat koka ett ägg förstår ni vad jag menar. Jag hann dock komma till minnes innan det vart omelett på väggarna som tur var. Anyhow - påsken närmar sig med stormsteg och jag planerar att dra söderut. Till bästa skåningarna! Hur mitt fit-for-fight-projekt ska gå ihop med påskmust, påskägg, påskgodis och en makalöst dregelframkallande påsktårta som jag tänkt mig få slänga ihop (se bilder nedan), återstår dock att se. Men förhoppningsvis får jag lite hjälp på traven med några DVD's som jag önskat få låna med mig under långledigheten. Så snart Cissi har du din alldeles egna PT i ditt eget vardagsrum, då finns ingen återvändo!

Bilder & recept på denna härliga frestelse by Call Me Cupcake

 


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥