Jullängtan i snöyran
skrivet 2010-10-14 klockan 23:00:09

Idag kom första snön. Till och med så det låg kvar lite på backen. Jag blir lite som barn på nytt när jag ser stora flingor falla. Idag kanske de inte var optimala - något isiga och blöta i blåsten, men trots allt snö(!) Nu längtar jag till julen. Eller egentligen så är ju tiden innan jul den bästa. Då man bygger upp julstämningen steg för steg. Första advent. Då man tänder första ljuset. Då man äter den första lussekatten, den första pepparkakan, dricker den första glöggen. För att inte tala om den klassiska marsipangrisen som följt mig i stort sett alla jular. Tiden då man går runt och myser i mössa och halsduk på julmarknader och sedan kryper upp i soffan med varm choklad och mammas stickade sockor och tittar på White Christmas med Bing Crosby från 1954. Julen har och kommer alltid att ligga mig varmt om hjärtat. Julen betyder långt ifrån allt, men julen betyder för mig väldigt mycket.


 


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥