Gå å dra nåt gammart' över dig
skrivet 2010-10-11 klockan 23:57:35

Igår rensade jag trattkantareller i 3 timmar(!) Snacka om terapiarbete. Aldrig hade jag gjort det på egen hand heller. Men självklart, med lite motvilja, ställer man upp när mamsen vart ute lika många timmar och plockat ihop dem. 12 liter blev det visst som rensat klart och därefter en mumsig kantarellsoppa till middag. Idag har jag bara vart trött, seg, tom, irriterad. Mestadels i alla fall. Jag skulle väl kunna skylla på att det är lingonveckodags vilken dag som helst, men i själva verket vet jag inte om det gjort dagen någon skillnad. Jag hatar människor som ska krångla till saker och ting, göra det mer komplicerat och besvärligt än det behöver vara. Och det bara för att de själva satt upp någon form av mall som de anser bör följas till punkt och pricka. Ta av skygglapparna och prova på att vara lite mänsklig för guds skull! Just idag känner jag att jag gärna stannar här och nu där jag är, bland människor som inte känner till vad komplicerat är, bland folk som helt enkelt bara är.

 

Vardagstugg skrev 2010-10-12 @ 10:52:38

Gud så gott det lät.. =)


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥