Morning glory
skrivet 2010-08-31 klockan 12:05:52

Vaknade av att solen strålade genom gardinerna. En fantastisk sensommardag enligt min mening. För jag har fortfarande svårt att förlika mig med tanken på att hösten är på intåg. Men tenderar den att bli som dagen till ära kommer den helt klart bli urmysig! Regniga dagar må vara mysiga dem med, i viss mån(!) Men vad går upp mot viljan och det faktum att faktiskt kunna vistas utomhus? Promenerandes, strosandes, fikandes, till och med båtåkandes om vinden inte är bitande kall. Jag längtar dock redan till nästa sommar. Den sista augusti, idag fyller syster 27 år - stort grattis! Jag hoppas du firas med både tårta och presenter och kanske en ny frisyr? Själv besökte jag frisören i lördags och blev nog varken nöjd eller missnöjd. Jag fortsätter mest ha ångest över avsaknaden av mitt långa hår. Inte blev det bättre av att tjejen som fixade mitt barr höll med mig mer än en gång om att jag ska ha längre hår(!) trots att hon sa det i samma mening som "till nästa sommar är det ju långt igen!". Nästa sommar ja. Mycket ska hinnas med och hända innan dess. Just nu ser jag inte mycket längre framåt än kanske till min egen födelsedag om exakt fyra veckor. För när oktober infaller, då är det höst och vardagen kommer vara annorlunda.


 


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥