What-to-do-in-life-lista med mos i hjärnan
skrivet 2009-04-19 klockan 12:56:25

Är fortfarande helmosig i hjärnan och känner mig lite som en trasdocka idag. Vilket genast fick mig att tänka på just Trasdockorna. Älskade det programmet då jag var liten. Ja jag skulle nog precis börja skolan då den serien kom. "Lite trasiga och knasiga..Helt underbar, apropå ingenting!

I vilket fall som helst låg jag igår kväll med mitt mos i hjärnan och mina febervattniga ögon och kollade på Australia, helt ok film men inte alls sådär storslagen som jag nog väntat mig. Denna fick mig dock, underligt nog, på massa tankar om vad jag vill här livet. Så för att inte ligga och grubbla för mycket sen när det var dags att duna så började jag skriva en liten What-to-do-in-life-lista. Den innefattar numera allt från mina surf- & Hawaii-drömmar till mina, kanske något mer realistiska, tankar om friskvårdsutbildning och att jobba med inredning. Diverse kurser i foto och grafisk design, att lära mig klättra, bygga drömhuset, roadtrip i USA, och kanske en kortare tids volontärarbete i Afrika!? Jag vill baka mera, och kanske ta beställningar (dock på en hobbynivå), träna boxning eller någon annan våldsam kampsport, haha! och jag vill äga en schysst cruiser som jag kan glida runt på under sommaren och bara vara! Självklart innefattar listan även barn, bröllop och Leva-lyckliga-i-alla-sina-dagar-sagan. Men som den realist jag ändå är (trots min fantasi och mitt drömmande) så tror jag inte (och vet!) att man inte kan få den sagan om man inte väljer att göra saker som gör en glad på vägen och under tiden. Man kan aldrig bara anpassa sig om än man självklart, i många lägen, måste kompromissa för att möta andra halvvägs. Jag konstaterade att allt det jag vill kan beskrivas med tre korta ord. Jag vill trivas, hjälpa och skapa, får jag göra det kommer jag alltid att må bra! Så nu är det väl bara att sätta upp en plan, för "man ska alltid ha en plan!" som min mor så ofta har sagt.




Har du någon gång funderat över allt du verkligen vill göra i livet?


Alicia skrev 2009-04-19 @ 18:23:52

En kommentar i min blogg piggar alltid upp, speciellt såna snälla fina kommentarer! Tack! =)


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥