F*cking blåslagen och bara en enorm trötthet
skrivet 2009-08-06 klockan 09:55:12

Har ni någon gång varit med om att brandlarmet tjuter för att ni duschar med öppen badrumsdörr? Näe det hade inte jag heller..tills igår..! Ja ok, det behöver ju inte nödvändigtvis vara duschångorna som utlöste det, men något gjorde att det fick spel i alla fall. Fick smått panik där jag stod i duschen och det började signalera som om kvarterets krigslarm gått igång eller något(?) Genomblöt sprang jag ut i hallen och försökte med en skurkäpp få tyst på skiten, men icke. Då jag är en aningens, eller ja egentligen metern, för kort för att nå att plocka ner det tog jag självklart en av de högre köksstolarna och klättrade upp på, jag min klant(!) Självklart ville det inte heller lossna ur fästet med en gång och när jag stod där som bäst och slet och drog med det fucking skrikande larmet i örat halkade jag självklart i allt mitt drippdroppande vatten och föll huvudstupa ner i stengolvet. Så här i efterhand hade jag väl bara en jäkla tur att jag inte slog hål i skallen eller knäckte ryggen. Jag klarade mig undan med några gigantiska blåmärken, lock för örat och en viss stelhet kan jag konstatera när jag sitter här och dricker te i solen. Inte har jag kunnat sova särskilt många timmar inatt heller, inte enbart pga gårdagens missöde, men tankarna snurrar som aldrig förr och jag vet inte längre om jag ska skratta, gråta eller bara skrika. Känner bara en enorm trötthet. Jag simmar mot ytan, men tycks aldrig nå riktigt över den och snart tar luften slut. Jag måste få andas! Vet också att det inte finns någon som kan hjälpa mig i detta längre, det är bara tiden själv.. Det tar bara så in i helvetes sjukt mycket på krafterna att pendla mellan alla dessa olika känslotillstånd på det här viset från dag till dag, ibland till och med från den ena timmen till den andra. Hur länge är det egentligen hälsosamt att stå ut?


I really wish that everything was different..


Johan Norrman skrev 2009-08-06 @ 10:29:31

va håller du på med?!!! ska du slå ihjäl dig???????

du kan ju sluta stressa upp dig över en liten brandvarnare nästa gång och va lite försiktig!!!



//BROR!

Elin skrev 2009-08-06 @ 10:31:39

sv: tack :)

sv: johan norrman skrev 2009-08-06 @ 10:39:14

Well, you know me..jag mitt klant..

Anonym skrev 2009-08-06 @ 14:37:16

vännen, du måste vara försiktig.. vår brandvarnare går varje gång man ska laga mat.. oxå lite frustrerande o man blir kanonstressad!! men du får inte ramla o slå dig så! hoppas du reder ut dina tankar o jag tog ditt råd o gick in på eniro=) massa kramar // Linda

Anonym skrev 2009-08-06 @ 14:53:25

Men du, det lät inget vidare det där...

Det "komiska" är att jag var med om ungefär samma sak i december förra året. Stod i duschen på ett hotell i Köpenhamn då larmet gick och evakuering påbörjades...liite lätt panikartat...hehe, men inga skador uppkom dock, bara obekvämhet;p Du får ta hand om dig och hoppas du känner dig på bättringsvägen snart! Kram:)

sv: Linda skrev 2009-08-06 @ 20:54:55

Jo tack, i think i know that by now.. Eniro is da shit! :)


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥