Am i ever gonna be a runner?
skrivet 2011-02-21 klockan 11:40:09

Jag som aldrig vart någon löpare började så smått prova på att springa igen för två år sedan. Det handlade då inte om några längre sträckor och farten var väl snarare lätt jogging än ren löpning, om än mestadels i viss terräng. Intresset för något jag tidigare tyckt varit sjukt långtråkigt blomstrade dock upp och jag såg fram emot en utveckling i takt med att konditionen markant förbättrades. Nu har jag dock inte tagit ett löpsteg på drygt ett år igen efter det att jag vred mitt sedan tidigare taskiga knä ur led och det börjar helt klart bli dags för en nystart nu när jag är hel och (peppar peppar!) frisk igen. Så när Jus för några veckor sedan blev övertalad av Malin att de skulle anmäla sig till Tjejmilen som går av stapeln den 3 september och bad om ett träningsupplägg inför detta meddelade jag gladeligen att det ska kunna ordnas. Och vid närmare eftertanke, vad är bättre än att testa upplägget även på mig själv! Så denna förmiddag har jag lagt upp en träningsplanering i grova drag för löpträning sex månader framåt med start idag. Utgångsläge - helt nybörjare, dvs ovan löpare med kondition lika med noll. Viss inspiration kom dock även från en kär gammal vän som jag sprang på när jag jobbade i lördags. Men det dröjer nog innan jag kommer på tanken att ge mig på ett marathon som denna tjejen siktar på(!) Långdistans är nog inte riktigt min grej, gillar ju inte att mala på med ett och samma under långa perioder som ni vet. Så runt 10 km är nog mer lagom för min smak och sen finns så många roliga lopp att anmäla sig till i framtiden på just denna sträcka. Så vad säger du Jus, SpringCross next year!?

 


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥