"Hur ska jag ha tid med det?
skrivet 2010-10-05 klockan 23:29:11

Krafterna räckte helt makalöst långt idag, så långt att jag knappt hann med (kom ihåg?) att äta. Konditionstestet är färdigplanerat, testblanketten utskriven och klar och träningsprogrammen med tillhörande infoblad färdiga att sättas i några träningssugnas händer. Till på köpet hann jag med två timmars säljträning och att informera mina chefer om våra planer för Rosa bandet-dagen som kommer att gå av stapeln på centret den 23 oktober. Sist men inte minst pimpade jag centret med Designa-din-egen-BH-tävlingen som ska ligga rullande redan från imorgon. Där emellan klämde jag bl a in en träningsinstruktion som vart inbokad men som på något mystiskt sätt försvunnit ur schemat(!?) Behöver jag säga att min hjärna går på högvarv för närvarande? Imorgon ska jag ha en tredje presentation på kliniken av hälsoenkäten och sedan är det bara att invänta svar för att börja sammanställa och bearbeta. Vilket får mig att tänka på att jag borde påbörja alla maskinbeskrivningar snart(!) Fullt upp som vanligt, men det är ju samtidigt då jag trivs som bäst! Det måste bara ligga inom rimliga gränser. Vilket det helt klart gör just nu. Praktiken går över förväntan bra och jag lär mig verkligen något helt nytt varje dag(!) och det om något ger mig energi att klara i princip vad som helst. Men nu låter jag sådär schizo igen. Som att gårdagen vore helt bortblåst, som att jag sopat alla bekymmer under mattan. Men i själva verket blir inte bekymrena till mer än man gör dem till. Och jag mår helt enkelt inte bra över att bekymra mig och ser heller ingen anledning i att bekymra mig över något jag inte kan påverka. Så hur mycket jag än hoppats och hur mycket jag än faktiskt tycker om denna vän, väljer jag att fokusera på annat som får mig att må bra, för trots allt mår jag faktiskt bra.

Vardagstugg skrev 2010-10-06 @ 21:49:24

oj vad du hiner med myket! Jag som tyckte jag var duktig som hängde tvätten och bakade en paj ;-)

Skönt att höra att din praktik går bra och att du trivs!



Kram kram //A


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥