Efterlängtade vinter wonderland
skrivet 2010-11-10 klockan 22:43:22

Så kom årets snökaos. Fast här uppe i norr blir det sällan just kaos trots att snön dansat ner från himlen hela natten och hela dagen lång. Till kvällen var vägarna noggrant plogade och framkomligheten inga problem. Snön har lagt sig packad tack vare någon enstaka plusgrad. Perfekt för snögubbebyggande med andra ord. Kanske jag får bygga en gubbe eller lykta till helgen om jag har tur. Jag har så förbaskat svårt att hålla mig ifrån julmusiken och inhandlat av julmust och glögg. För att inte tala om julbaket! Men jag har lovat mig själv att inte starta fööör tidigt och göra slut på det roliga med en gång. Å andra sidan har jag längtat efter att just kunna starta julpysslandet och uppbyggandet av julstämning bra mycket tidigare än på de sätt de senaste åren tett sig. Och nu när snön har lagt sig känns det allt svårare att hålla sig tillbaka. Sicket dilemma. Well, fortsättning följer en annan dag på detta drama.


 

Vardagstugg skrev 2010-11-11 @ 09:36:09

Är ju så mysigt! Jag har tjuvstartat med lite julmust och skumtomtar.. men resten får vänta liite! Var ute med Vidar och gjorde hans första snögubbe igår, tvärr ligger den som en våt fläck på marken nu :-(

Men det kommer väl mera! =)



Kram A

Anna skrev 2010-11-11 @ 10:33:49

Ja jag kommer säkerligen inte kunna hålla mig i helgen om snön ligger kvar ;) Trist att gubben hann smälta bort :(

jenny skrev 2010-11-14 @ 12:32:06

otroligt fin bild !

skrev 2010-11-30 @ 11:31:23

Fin blogg du har!


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥