Tråklördag på små rosa moln
skrivet 2010-03-27 klockan 16:15:22

Jag byter nog bloggdesign som andra byter strumpor i guess(!?) Men jag startade ju den här bloggen för ett år sedan med en härligt somrig design och då kom ju våren fort. Så min teori är att om jag byter till en somrig redan nu, kommer våren helt enkelt i nästa vecka och då också för att stanna(!) Behöver jag ens nämna att vädret är helt otroligt boring idag. Det finns liksom inget ord för den här sortens väder. Den som kommer på något bra vinner en halv låda pinnglass med jordgubbssmak. Dagen till ära vaknade jag med värkande livmoder, viss träningsvärk och förbannat ont i nacken. En annan dag skulle jag inte stigit upp alls och dragit täcket över huvudet och sovit mig igenom resten av dagen. Men nu hade jag bokat tvättid från klockan nio och hade inte haft mycket till val om än så varit fallet. Till saken hör att jag har verkligen inget att dra täcket över huvudet för i dagsläget. Igår var jag på intervju på SATS för extrajobb som träningsvägledare. Idag skuttar jag fortfarande på små rosa moln! Har ju slängt iväg mitt CV lite hipp som happ efter att SAFE-licensen var avklarad i slutet av februari. Blev uppringd i förra veckan och fick som sagt komma dit igår förmiddag. Det kändes toppen när jag gick därifrån, men som alltid, nervös inför kommande beslut. Ett träningspass och två och en halv timme senare ringde de upp och erbjöd mig jobbet! Har svårt att beskriva hur glad jag blev. Kommer börja redan på måndag, så det är snabba ryck här. Ska jag klaga på nånting är det väl boendedilemmat än en gång. Har fortfarande inte fått något definitivt beslut och inte heller något napp på annat. So please, håll ögon och öron öppna efter allt som hyrs ut för längre tid inom Sthlm utan att för den skull kosta skjortan(!) Träningsvägledartjänsten kommer ju inte göra mig till miljonär om än det helt klart kommer generera några fler kronor i kassan varje månad. Förmånen med gratis träningskort är helt klart mer än välkommen!


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥