Tisdagsfunderingar och otrivsamma projekt
skrivet 2010-03-16 klockan 17:02:07

Annelie var så snäll häromdagen och gjorde ett hemma-hos-inlägg på sin blogg. Trevligt när andra och inte bara man själv tycker man har det fint hemma. Hur länge jag får ha det så här återstår ju dock att se, något definitivt besked har inte dykt upp om än jag redan ställt in mig på att jag kommer måsta flytta efter den sista april. Idag hatar jag för övrigt ordet och begreppet projekt och när jag tänker efter så är det ofta alla mina projekt som har ställt till det på ett och annat sätt. På fredag avslutas åtminstone ett av dem alla pågående och det blir ett mindre kvar att brottas med. Frågan är bara vilket jag egentligen helst skulle slippa? Det roligaste projektet är nog i dagsläget mitt nya jobb som kräver en hel del fokusering såhär i början, vilket i sin tur dessvärre kommer med taskig tajming mitt i allt annat. Men skam den som ger sig! eller hur det nu brukar heta. Våren närmar sig ju annars med stormsteg nu och om en månad tar man väl sina första steg i sandaler för det här året(!?) Jag funderar över hur sommaren kommer te sig, kommer den bli varm, solig och skön eller kommer den bli fantastisk på andra sätt(!?) Och hur kommer livet egentligen att se ut när hösten än en gång gör sitt intåg(!?) Funderingarna är många, men frågorna än så länge obesvarade. Vad ska hända härnäst?


Detta begrepp borde gå att använda i andra sammanhang än bara på tangentbordet.

 

 


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥